Oma klassi erilisim

02.05.2018

Et uus Citroën C4 Cactus peab välja vahetama nii senise C4 Cactuse kui tavalise C4, on selle seni üsna isemoodi välimust tagasihoidlikumaks tõmmatud. Ja kui teiste värskemate Citroëni mudelite kõrval võib uustulnuk hõlpsasti segamini minna, siis teist marki konkurentide kõrval torkab „kaktus“ endiselt silma.

Aastal 2014 turule toodud C4 Cactus oli esimene Citroëni nn uut disainisuuda esindanud mudel ning selle autoga naases Citroën oma kunagiste boheemlike joonte juurde. Seejärel on samasse võtmesse viidud kõik värskemad tulijad – esmalt C3, seejärel C3 Picasso välja vahetanud C3 Aircross ja nüüd siis ka C4 Cactus.

Et I põlvkonna C4 Cactuse turule toomisest on alles neli aastat, saame rääkida mudeliuuendusest, mitte päris uuest mudelist. Siiski on siin uuendusi enam kui tavapärase facelift’i käigus. Cactusel on nimelt ees koguni kahed saapad, millesse ta astuma peab. Nii peab ta lisaks eelmisele Cactusele hakkama täitma ka seda rolli, mida seni täitis nn tavaline C4 – see mudel läheb peagi tootmisest maha ning järeltulijat talle ei plaanita.

Just viimane on põhjuseks, miks uustulnuka välimus senisega võrreldes märksa tavalisemaks muutunud on. Esiotsa kujundus on senisest märgatavalt soliidsem, senisest enam langev mootorikate vähendab pisut senist kastilaadset muljet (ehkki horisontaalne küljejoon rõhutab seda endiselt), LED-päevatuled moodustavad sarnaselt C3-le terviku Citroëni hammasratas-logoga jne. Tagatuled ulatuvad tagaluugile välja, kadunud on vana mudeli eripäraks olnud Airbumb-uksekaitsed – või tegelikult siiski kuju muutnud ja ukse allserva kolinud. Siiski annab see Citroënile endiselt võimaluse tituleerida C4 Cactust ainsaks autoks oma klassis, mis omab 360 kraadist löögikaitset – no võib-olla tõesti...

Mootorispordi olemasolu õigustamiseks tuuakse sageli esile, kuidas seal kasutusele võetud lahendused hiljem tavaautodele jõuavad. Kunagi turvavööde ja kaasaegsete rehvitehnoloogiate arengu algfaasis see nii ju oligi, kuid tänapäeval on enamasti tegu siiski pigem legendidega. Nüüd on aga Citroënil midagi selles vallas ette näidata, sest C4 Cactuse esivedrustus baseerub tõesti algselt C3 WRC ralliauto tarbeks loodul. Lühidalt seisneb eripära selles, et amortisaatoritele on lisatud täiendavad hüdraulilised padjad, mis toimivad vedrustuse aktiivselt toimivate osadena – üks survele, teine tõmbele – mitte vaid piirajatena. Vedrud ise on aga tänu sellele tavapärasest pehmemad.

Tõsi,  C4 Cactusel pole siiski au olla esimene Citroën, kus selline lahendus kasutusel, sest ette jõudis Hiinas müüdav C5 Aircross. Küll aga on C4 Cactus esimene Euroopa mudelivalikusse kuuluv Citroën, kus sellist lahendust pruugitakse.

Citroëni Advanced Comfort filosoofia tähendab ka suurenenud istmemugavust ja paranenud heliisolatsiooni. Baasmudel välja arvatud, on auto varustuses uued istmed, mis on küll mugavad ja pakuvad küljetugegi, ent viimase osas on selgelt arenguruumi.

Mootorivalikus valitsevad kolmesilindrilised jõuallikad ja selle iseloomulik larin saadab Cactust kohalt võttes selgelt. Väike turbomootor saab oma tööga hästi hakkama, ent madalatel pööretel jõudu siiski napib ning nii vajab ta ärkamiseks veidi aega.

Üllatusi pakub tehniliste andmete tabel. 1,2liitrise Puretech 110-bensiinimootoriga versiooni automaatkast on nüüd C3 Aircrossilt tuttav Aisini 6käiguline automaat, senisest robotkastist on aga loobutud. Viimase eeliseks oli küll odavam hind, kuid klientide nõudmised on kasvanud ja manuaalkastist ehitatud robotkast lihtsalt ei suuda neid täita.

Olles järeltulija ka C4-le, muutuvad Cactuse konkurentideks kõik nn Golf-klassi autod. Samas ei sihita paljude rivaalide kombel premium’i, lähenemine on rahulik ja argipäevane. Aga Golfi, Megane’i, Aurise vt seda masti müügihittideni Cactus siiski ei küüni, jäädes alla nii välismõõtmetelt (4,17 m pikkusena platseerub C4 Cactus täpselt väike- ja väike-keskautode vahel – seega ei üks ega teine), ruumikuses, modifikatsioonide valikus kui salongiviimistluses.

Ehkki tehase kinnitusel on 90% keredetaile uued, pole kõigeks raha siiski jagunud – ju oli rõhk uuel vedrustusel ja mugavuse parandamisel. Nii ei saa nt tagaaknaid endiselt avada, saab vaid väikese õhuava (samas – paljukest neid tagaaknaid tegelikult ikka lahti tehakse?). Samas tähendab see kaaluvõitu ning nii on C4 Cactus oma rivaalidest sõltuvalt mudelist tõesti 100-200 kg kergem (tõsi, nagu juba mainitud, siis ka veidi väiksem), mis auto dünaamikat ja kütusekulu arvestades igati positiivne uudis on.

Citroën ise on kindel, et tema mudelirivis on koht nii C4 Cactusele kui sellest vaid paar sentimeetrit lühemale C3 Aircrossile. Nii võib ju olla, kuid ju hakkavad need autod konkureerima omavahelgi – eriti arvestades sisuliselt olematut hinnavahet.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid