Talveauto 2024, I osa

29.02.2024
Mirva Kakko

Oleme juba mitu aastat teinud kaks talvetesti, ühes võrdlesime sisepõlemismootoriga autosid, teises elektriautosid. Selline kavatsus oli ka mullu sügisel, kui hakkasime talvetesti kavandama. Uute autode nimekirja vaadates selgus aga, et on vaid mõned huvipakkuvad sisepõlemismootoriga autod. Kuna kõik muud mõõtmised peale kütusekulu ja sõiduulatuse on nagunii ühised, otsustasime rühmad ühendada ja valida ainult ühe Tehnikamaailma talveauto. Jagasime ülevaate kahte ossa, siin on nüüd esimene osa. Järg tuleb aprillinumbris, kummaski osas kajastatud katsete tulemused annavad koondhindest poole.

Selle talve neljateistkümnest võrreldavast on kümme täiselektrilised, kolm on pistikhübriidid ja üks täishübriid. Ühtegi kerghübriidi või ainult sisepõlemismootori kasutajat ei ole.

Jõuülekandeid on samuti erinevaid, sest elektriautodel on hakanud levima tagavedu. Me ei jätnud kõrvale ka nelikveolisi – kui mudelist pole muid variante müügil või kui nelikveoga variandi hind on nii ahvatlev, et märgatav osa mudelist ostetaksegi just sellisena.
Elektriautode hinnad algavad 35 000 euro kandist, sellesse klassi kuuluvad esimest korda talvevõrdluses osalevad Hiina autod BYD Dolphin ja MG 4.

Edasi lugemiseks

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid