F1 – läänerindel muutusteta

Rein Luik
01.04.2024
Tiitlikaitsja Max Verstappen demonstreeris juba avaetapi esimestest kurvidest alates, et on ülekaalukas favoriit ka tänavusele MM-tiitlile. | Red Bull Content Pool

Alanud F1 MM-võistluste 75. hooaja avaetappidel jätkasid Max Verstappen ja Red Bull sealt, kus eelmise hooaja lõpetasid ehk siis konkurente kindlalt ohjes hoides.

Max Verstappen alustas hooaega nii Bahreinis kui Saudi Araabias etapivõitudega ja kuigi ees on veel 22 etappi, tundub juba hetkel, et hollandlane on liikumas vääramatult oma neljanda MM-tiitli poole. Red Bulli ülekaalu on aidanud kindlustada ka Sergio Perez, kes mõlemal etapil finišeeris teisena.

Red Bulli sõitjate selja taga on aga senised võidusõidud pakkunud – ja ilmselt pakuvad ka edaspidi – pingelist heitlust nelja tiimi – Ferrari, McLareni, Mercedese ja Aston Martini – sõitjate vahel.

Mõlemal etapil tõmbasid pikima kõrre Ferrari sõitjad. Bahreinis tõusis poodiumi kolmandale astmele Carlos Sainz, edestades tiimikaaslast Charles Leclerci, kes omakorda finišeeris kolmandana Saudi Araabia etapil.

Suurimaks sensatsiooniks oli aga teisel etapil pimesoole operatsiooni tõttu võistluselt eemale jäänud Carlos Sainzi asendanud Oliver Bearmani etteaste. Kuigi Ferraril on potentsiaalsete varusõitjatena palgal ka kogenenumaid sõitjaid, siis Saudi Araabia etapiks nimetati varusõitjaks tiimi kasvandik, vaid 18-aastane inglane Bearman, kes F2-sarja etapi tõttu Saudi Araabias niikuinii kohal oli.

Noormees võitis neljapäeva pärastlõunal F2-etapi kvalifikatsiooni, reede hommikul teatati aga talle, et nüüd tuleb ümber istuda F1 autosse. Bearman jõudis enne kvalifikatsiooni kolmandal vabatreeningul autoga vaid tunni jagu kohaneda, üllatas aga juba kvalifikatsioonis kõiki asjatundjaid 11. kohaga.

Laupäeval toimunud võidusõidul võis teleekraanidelt Bearmani ilmselgelt rohkem näha kui võistluse liidrit, aga selleks oli ka põhjust. Nooruk ei teinud ühtegi sõiduviga, sooritas mitu ilusat möödasõitu ja finišeeris seitsmendana. Võistluse järel jagasid kiidusõnu nii tiimikaaslane Leclerc kui maailmameistrid Hamilton ja Verstappen.

Vormelauto rooli istus Oliver Bearman esmakordselt 2020. aastal kui osales nii Itaalia kui Saksa F4-meistrisarjades. Juba järgmisel hooajal võitis Bearman mõlema sarja meistritiitlid ning 2022. aastal saavutas FIA F3-sarjas kolmanda koha.

Mullu debüteeris Bearman F2-sarjas, noppis neli sõiduvõitu ja lõpetas hooaja kuuenda kohaga. Tulevik näitab, kas sensatsiooniline etteaste Saudi Araabias toob noormehele järgmiseks aastaks põhisõitja koha mõnes F1 tiimis.

Kuigi Red Bulli võistkonnas tunduvad tulemuste põhjal asjad kõige paremas korras olevat, siis taustal on tekkinud karm võimuvõitlus, mis sai alguse sellest, kui üks naiskolleeg tiimijuhti Christian Hornerit ahistamises süüdistas. Järgnes sisejuurdlus, mis lükkas küll süüdistuse ümber, aga mitmed sõnavõtud nii Max Verstappeni isa Josi kui Red Bulli mootorispordinõuniku Helmut Marko poolt on muutnud asjalood segasemaks. Igatahes on selge, et mingisugune võimuvõitlus on tunamullu surnud Red Bulli tegevjuhi ja suurosaniku Dieter Matechitzi lahkumise järel Austria ja Tai osanike vahel lahti läinud.

Intriigi võimendab ka asjaolu, et väidetavalt on Max Verstappeni lepingus punkt, mis annab talle õiguse pikaajaline leping Red Bulli tiimiga katkestada, kui lahkuvad kas Christian Horner või Helmut Marko. Arvestades, et tuleval aastal vabaneb Mercedese tiimis Hamiltoni koht, siis ilmselt võime antud teemal peagi veel huvitavaid arenguid näha.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid