Uus matka-BMW

Foto:Mihkel Külaots

BMW uus seiklusmatkaratas F 850 GS üllatab oma suutlikkuse ja laia lisavarustuse valikuga, astudes julgelt suurema venna kandadele.

Mootorrattad olid kunagi praktilised transpordivahendid. Nad olid soodsamad ja kättesaadavamad kui autod ja nii algas aastakümneid tagasi paljude iseseisev elu just kahel motoriseeritud rattal. Ajad läksid paremaks, autod muutusid taskukohasemaks ja mootorratastest said pigem lõbusõiduvahendid. Viimastel aegadel on kasvanud aga seltskond, kes on (jälle) hakanud hindama mootorratta praktilisust. Nad tahavad laadida kogu eluks vajamineva tsikli selga ja kaugeid maid avastama minna. Kuna teeolud võivad eri riikides olla üsna kõikuvad (või lausa olematud), peab sobilikul matkarattal olema võimekas vedrustus, jämeda mustriga rehvid ja piisav kliirens. Selline (seiklus)matkaratas maksab sama palju kui uus auto, ent suudab läbida nii Euroopa kui ka Aafrika.

Üks tuntuimaid matkarattaid on legendaarne BMW “suur” boksermootoriga GS (TM 10/2016) – tihti valitakse just see transpordivahend kahel rattal ümber maakera sõitmiseks. Teine kuulus tegija on Dakari ralli ajalooga Honda Africa Twin (TM 6/2016). Aastate vältel on nende kahe tähesära varjus turule tulnud palju muid mudeleid. BMW lansseeris äsja kaks väiksemat GSi – F 750 GS ja F 850 GS.

Tegu on F 700 GS-i ja F 800 GS-i järeltulijatega ja mõlemal uuel rattal on peal ühesugune 853 cm3 kahe silindriga reasmootor, ent F 750 GS-il on võimsus elektrooniliselt piiratud. Kui F 850 GS-i hind hakkab 11 500 eurost, siis lahjema sõsarmudeli saab kätte juba alates 9250 eurost. Lisaks võimsuse vahele on F 750 GS-il lihtsam vedrustus ning kodarvelgede asemel valuveljed. See mudel on mõeldud rohkem kas algajatele, lühemale sõitjale või neile, kes teelt harva maha keerata plaanivad.

Loe pikemalt juuli Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *