Uue nimega vana tuttav

Foto:Tõnu Ojala

Nissan on läinud oma tarbesõidukite mudelinimedega ühtlustamise teed – väikese NV200 kõrvale on lisandunud senise Primastari järeltulijana NV300. Loomulikult on ka NV300 mudelivalikus mitmeid keretüüpe ning „päris“ kaubiku kõrval leiab nii reisijate veoks mõeldud Combi kui nende vahevariandi, kahe istmerea ja kaubaruumiga Crew Van.

Tegelikult oli ka Nissani senistes kaubikute nimedes loogika täiesti olemas kõikvõimalike „star’ide“ näol. Nüüd on need „starid“ aga järjepanu läinud üle NV-põhistele tähistele, neist viimati sai mudelitähise NV400 senine Renault Masteri/Opel Movano sõsarmudel Nissan Interstar.
Ehkki välimuselt Nissan mis Nissan, annab NV300 salongikujundus välja lähisuguluse Renault’ga – antud juhul siis Traficuga. Ja tegelikult on selles peres hõimlasi enamgi – ehkki erinevalt Renault’st ei kuulu Opel ja Fiat Nissaniga samasse kontserni, saab NV300 ja Traficu kõrvale seada veel Opel Vivaro (Suurbritannias muidugi Vauxhalli nime all) ja siinmail vähem tuntud Fiat Talento. Muidugi tulevad kõik autod ka samalt tootmisliinilt – antud juhul siis Renault’ tehasest Sandouville’st Prantsusmaal.
Erinevalt eelkäijast Primastarist, mille välimuse margipõhiseks muutmisega liigselt vaeva polnud nähtud, asub NV300 probleemideta samasse ritta Juke’i, Qashqai ja X-Trailiga. Kuna aga NV300 sai oma kujustuse Nissani Londoni disainikeskuses, kust pärineb ka Qashqai „nägu“, pole ime, et ka NV300 sama liini jätkab.
Lisaks konkurentidele „oma majast“ tuleb NV300-l rinda pista eelkõige Ford Transit Customi, Volkswagen Transporteri, Mercedes-Benz Vito ja muidugi kaksikutega PSA grupist, Peugeot Experti ja Citroën Jumpyga.
Mootorivalikuga on NV300 juures lihtne – või keeruline, kuidas võtta. Ühest küljest on valida vaid Qashqailt ja X-Traililt tuttavat 1,6liitrist diiselmootorit, see-eest aga kolmes seades (seda vähemalt meie oludes). Ühe turboga baasversiooni „strateegilised mõõtmed“ on 95 hj ja 260 Nm, topeltturboga versioonid annavad välja vastavalt 125 hj/320 Nm või 145 hj/340 Nm. Kauba- ja reisiveoversiooni mootorivalikus on siiski väikesed nüansid, nii on kaubaversioonil lisaks nimetatutele mootorivalikus ka 1,6liitrise diiselmootori 120 hj versioon.
Reisijate veoks mõeldud NV300 toodetakse kahe erineva kerepikkusega (4999 ja 5399 mm) ning loomulikult on auto otstarvet silmas pidades praktilisem pikem lahendus, mille pea kaks korda suuremasse pakiruumi (kui kõik istmed kasutuses on) probleemideta nii 9 inimest kui ka nende pagasi ära mahutab. Nagu see tarbesõidukitega ikka olema kipub, sõltuvad ka NV300 sõiduomadused suuresti auto koormatusest – tühjana sõites ebameeldivalt õõtsuva ja kõikuva bussi vedrustus muutub igati juhi- ja reisijasõbralikuks siis, kui kui kolm istmerida endale reisijad saavad ning ka pagasiruum asju täis laetakse.
NV300 Combi hinnakiri algab 27 290 ning lõpeb 30 980 euro juures (hinnad koos käibemaksuga). Võrdluseks ka kaubiku hinnakäärid – need on „harali“ vahemikus 21 790-29 380 eurot.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *