Üllatav ja põnev algus

Foto:F1

Hooaja eel olid F1 asjatundjad seisukohal, et Hamilton ja Mercedes on tänavu teel oma järjekordsetele tiitlitele, aga esimesed etapid pakkusid nii mõnegi üllatuse.

Välja arvatud muidugi Lewis Hamiltoni fännide seas, kasvas ülejäänud F1 maailmas pessimism eelseisva hooaja tasavägiste võidusõitude võimalikkusest Austraalia GP kvalifikatsiooni järel veelgi. Lewis Hamilton oli kvalifikatsiooni otsustavas faasis üle kuue kümnendiku kiirem kui Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen Ferraridel ning taoline ülekaal oli lihtsalt masendav.

Ja kuigi lõpuks võitis tänu paremale boksipeatuse ajastusele etapi Vettel, ei andnud see veel põhjust optimismiks. Sakslane oli hoolimata võidust arvamusel, et nende auto jääb Mercedesele isegi rohkem alla, kui seda möödunud aasta esimestel etappidel. Järgmisena oli kavas Bahreini etapp, kus Mercedese autodel varemgi olnud probleeme rehvidele optimaalse temperatuuri saavutamisega. Aga paljudele üllatuseks teenisid kvalifikatsioonis kaksikvõidu Ferrari sõitjad ja lõpuks noppis Vettel oma teise võidu. Valtteri Bottas püsis küll sakslase kannul ja jõudis viimastel ringidel isegi rünnakupositsioonile, aga ringid said enne otsa, kui soomlane tõsiselt üritadagi jõudis. Hamilton oli karistuse tõttu startinud alles üheksandalt kohalt ja tõusis lõpuks ka poodiumile, aga vaevalt see teda lohutas.

Hiina etapiks ennustati „impeeriumi vastulööki“ ehk siis Mercedesele traditsiooniliselt edukal Shanghai ringrajal oodati Hamiltoni ja Bottase võidumarssi. Olid ju Mercedese sõitjad saavutanud Shanghais parima stardikoha viimasel viiel aastal ja etapivõidu neljal viimati toimunud hooajal. Aga taas rivistusid esiritta Ferrarid ja Mercedese sõitjad pidi leppima teise reaga. Sealjuures jäid Hamilton ja Bottas all koguni poole sekundiga.

Võistlus lõppes aga üllatusliku tulemusega ja äärmiselt põnevaks kujunenud viimaseid paarkümmet ringi valitsesid hoopis Red Bulli sõitjad, kes olid oskuslikult ära kasutanud kahe Toro Rosso kokkupõrke järel rajale saadetud ohutusauto sekkumise. Mõlemal autol vahetati kiirelt alla värsked rehvid ja seejärel polnud enam kahtlustki, et võidusõidu lõppfaas kujuneb Red Bulli sõitjate võidumarsiks. Esikoha noppis Daniel Ricciardo ja kes teab, võib-olla oleks teisele poodiumi astmele tõusnud Max Verstappen, aga noore hollandlase tormakus viis ta kokkupõrkeni Vetteliga. Tulemus? Verstappen viies ja kannatada saanud autoga Vettel alles kaheksas ning punktitabel sai kolmanda etapi järel palju tasavägisema ilme.

Mercedese tiim aga tunnistas võistluse järel, et neil on probleeme uue autoga ja peamine mure on rehvide optimaalne temperatuur. Need kas jäävad liialt külmaks või siis jällegi kipuvad üle kuumenema. Hoolimata Vetteli liidripositsioonist vajab ka Ferrari ilmselgelt kohendamist, sest avaetappide põhjal on selge, et kiiruselt jäädakse siiski veel Mercedesele alla.

Mis puutub aga Red Bulli, siis kindlasti on Renault oma mootoritest tänavu enamat välja pigistanud, aga päris kahe suurima rivaali tasemeni veel ei küüni. Samas on Red Bullis alati osatud hea auto ehitada ja nagu Hiina etapi järel võis tõdeda, ollakse kahe konkurendi eksimuste korral valmis edukalt ründama. Daniel Ricciardo sõidab targalt nagu alati ja tema möödasõite on nauditav vaadata. Teisalt peab aga Max Verstappen õppima veidi kannatlikum olema ja seda ütles ka välja tema isa Jos Verstappen, kelle pagasis enam kui sada F1 starti. Bahreinis kontakteerus Verstappen möödasõidul Hamiltoniga ja lõhkus auto ning Hiinas jällegi Vetteliga ning seal sai noor ja kärsitu hollandlane karistada avarii põhjustamise eest.

Renault mootorite arengut võib näha ka Prantsuse autotootja enda tehasetiimi ja samuti nende uue kliendi McLareni tulemuste põhjal. Fernando Alonso on McLareni roolis finišeerinud kõigil kolmel etapil kõrgetel punktikohtadel ning sama häid tulemusi on näidanud ka Renault sõitja Nico Hülkenberg. Samuti on just McLaren ja Renault tiimide punktitabelis võtnud sisse kohad kolme suure seljataga.

Kindlasti olid McLareni lootused mootoritarnija vahetamise järel kõrgemad, aga tiim on ka teada andnud, et tublisti täiendatud auto tuuakse välja viiendaks etapiks, maikuu keskel toimuvaks Hispaania GP-ks. Fernando Alonso on kindalt tiimi esinumber, aga ka Stoffel Vandoorne on finišeerinud kahel korral punktidel. Ja sama seis on ka Renault tiimis, kus kaks korda on esikümnes lõpetanud Carlos Sainz.

Üllatajaid on olnud aga ka teiste tiimide seas ja seda igal etapil. Austraalias näitasid väga head kiirust Haasi sõitjad, aga kahjuks keeras sõitjate hea töö untsu boksimeeskond, kes ei suutnud kummalgi autol korralikult rehve kinni keerata. Bahreinis demonstreeris Haas taas suurepärast minekut ja Kevin Magnussen finišeeris koguni viiendana.

Veelgi enam üllatas Bahreinis aga tänavu Honda jõuallikatega varustatud Toro Rosso. McLarenis vaadati ilmselt imestuse, hirmu ja kadedusega, kuidas eelmistel hooaegadel neid alt vedanud Honda mootoriga Toro Rosso, mille roolis Pierre Gasly kvalifikatsiooni kuuenda ajaga ja võistluse koguni neljandana lõpetas. Eks järgmised etapid näitavad, kas Honda sooritusvõime ja töökindlus tõepoolest sedavõrd palju edasi arenenud on.

Lõpetuseks veel kahest üllatajast ja seda negatiivses mõttes. Nendeks on mullu tiimide arvestuse neljandana lõpetanud Force India ja viienda koha saavutanud Williams. Neist kahest esimesena mainitu on kolme etapiga teeninud ühe punkti ja teine sedagi mitte.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *