Üks suvelõpu Fiesta

Foto:Tõnu Ojala

Ford tõmbas suvele joone alla tõelise fiestaga, tuues avalikkuse ette uue, VII põlvkonna Ford Fiesta.

Nelja aastakümne kestel on maailmas palju muutunud, kuid üks asi on püsinud ja see on Ford Fiesta. Tegu on VW Golfi ja Toyota Corolla kõrval ühe pikima ajalooga automargiga – kui pidada silmas neid, mida põlvkond põlvkonna järel sama nime all edasi toodetakse. Autod ise on aastatega muidugi oluliselt muutunud. I põlvkonnal oli pikkust 3,57 m, mass oli siis 760 kg – sellistest numbritest on tänane, VII põlvkonna Fiesta kaugel ja tema „strateegilised mõõtmed“ on hoopis 4,04 m ja 1060 kg.

Fiesta on mitmel aastal olnud Euroopa enimmüüdud autoks ja oli seda veel tänavu märtsiski – ehkki senisel mudelipõlvkonnal oli selja taga juba 9 aastat. Fiesta on ajal hästi vastu pidanud ja nii pole Ford välisdisaini osas pidanud midagi revolutsioonilist ette võtma. Uue mudeli tunnistab koheselt sugulaseks kasvõi selle Fiestaga, millega Ott Tänak maailma ralliradadel sel hooajal suuri tegusid teeb.

Välimuses on suurimaks muutuseks tagaosas vertikaalsete tagatulede vahetumine horisontaalsete vastu, mis loob efekti laiemast autost. Tegu on siiski silmapettega ja tegelikult on lisandunud vaid 1 cm. Seda suurem hüpe on toimunud auto sisemuses. Kvaliteedinõuded ja varustus aastatel 2008 ja 2017 on kaks erinevat asja ning kui eelmisel kümnendil kasutasime kõik nuputelefone, siis nüüd on pea kõigil taskus nutifonid. Nii on ka autode nupumeri liikunud puutetundlikesse ekraanidesse ning ka Fordi keskkonsoolis troonib nüüd sõltuvalt varustusest 4,2-8 tolline „tahvelarvuti“. Ka materjalivalik on teinud olulise hüppe paremuse suunas, ehkki arenguruumi on siiski jäetud.

Aja märk on ka personifitseerimine ning Fordi enda asjameeste kinnitusel on erinevate kombinatsioonide arv praktiliselt kahekordistunud ning kokku saab umbes 20 000 erinevat lahendust – kui kõik mootorid, käigukastid, varustused, värvid ning nende varieerimisvõimalused kokku lugeda.

Kolm ruulib
Bensiinimootorite valikus on panus tehtud kolmesilindrilistele jõuallikatele, mis oma eripärast ka häälega teada annavad – 1liitrist Ecoboosti saab nii 74, 92 kui 103 kW seades. Lisaks veel 1,1iitrised vabalthingavad baasmootorid (52 või 63 kW) ning Eesti oludes marginaalse tähtsusega 1,5liitrine neljasilindriline diisel, millest valikus nii 63 kui 88 kW versioon. Nagu eespool juba mainitud sai, oodatakse järgmisel aastal pikisilmi ka ST-versiooni, mida autonäitusel juba näidatud – see tähendab samuti kolme silindrit, kuid töömahuks on sel 1,5 liitrit ning võimsuseks 147 kW ehk hobujõududesse ümber arvutatult 200.

Loe pikemalt oktoobrikuisest Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *