Tänavate kuningad

Foto:Mirva Kakko

Linnamaasturid on aja jooksul kunagiste maasturite loomulikust keskkonnast üha kaugenenud. Nelikveolise autoga saab küll hakkama ka lihtsamal teedeta maastikul, kuid paremini sobib neile siiski asfalt. Meie tahtsime teada, milline neist igal pool kõige paremini hakkama saab.

Linnamaasturite turuosa on aasta aastalt kasvanud. Just väiksemamõõdulisi on lisandunud nagu seeni pärast vihma. Pisut suuremad mudelid on samas oma osa säilitanud. Kogusime võrdlemiseks kokku peaaegu kõik müügil olevad keskmise suurusega premium-klassi autod.

Võrreldavad autod on diiselmootoriga ja automaatkäigukastiga, sest see on kõige levinum kombinatsioon. Kõigil valmistajatel oli selline ka välja pakkuda ja mõnel muid võimalusi polegi. Nelikvedu on selles klassis iseenesest mõistetav.
Paraku ei jõudnud kohale sügisel esitletud uus BMW X3. Mõneski mõttes võiks rühma kuuluda ka Porsche Macan, aga hinna poolest on see märksa kallim.

Kuigi kõik autod sobivad etteantud teemaga, on lähenemisviisid üsna erinevad. Audi, Ford, Mercedes-Benz ja Volvo esindavad kõige levinumat linnamaasturite suunda, Land Rover seevastu säilitab margi traditsioone ja on seega maastikukõlbulikum. Teist äärmust ehk siis sportlikku häälestust esindavad Alfa Romeo ja Jaguar.

Alfa Romeo esimene linnamaastur Stelvio on ehitatud juba varem esitletud Giulia põhjal. Alfa Romeo on rühma kõige kergem ja sportlikkust toetab Fordiga võrdselt võimas mootor. Teise põlvkonna Audi Q5 tuli turule veidi üle aasta tagasi. Nagu numbergi näitab, asub see Audi mudelirivis Q3 ja Q7 vahel, valmistatud on Q5 Mehhikos. Kui mudeli nimeks on SQ5, märgib see eriti võimsat bensiinimootorit.

Ford Edge püüab võistelda traditsiooniliste premium-markidega. Eriti hästi sobib selleks testiski osalev versioon Vignale, mis on hästi varustatud ja mida eelistab suur osa Edge’i ostjatest.

F-Pace on Jaguari esimene linnamaastur, kuid firmal on Land Roveri poole pealt maasturikogemusi küllaga võtta. F-Pace’i eripäraks on alumiiniumist kere. Linnamaasturite tähtsusest valmistajate jaoks räägib seegi, et F-Pace on saanud Jaguari kõige enam müüdavaks mudeliks.

Land Rover Discovery Spordi ajalugu on linnamaasturite seas kõige pikem – kui esiisaks pidada 1997. aastal esitletud esimest Freelanderit. Land Roveris on kõige rohkem maastikuautot – seda nii olemuse kui kasutatud lahenduste poolest. Pagasiruumi põhja alla võib saada lisaistmed, nende kasutamisel mahub autosse seitse inimest.

Land Roveri kõrval on Mercedes-Benz GLC praeguse mudeliga kõige kauem turul olnud. Siiski ei saa seda kuidagi vanaks pidada, sest GLK välja vahetanud GLC toodi välja aastal 2015. GLC-st on palju versioone ja diisli järel on soositum pistikhübriid.

Ahjusoe Volvo XC60 on valmistatud samal põhimõttel kui suurem linnamaastur XC90 ja teised 90-seeria Volvod. Aastate jooksul on XC60 olnud kõige müüdum Volvo maailmas. Testis osalenud XC60-l oli lisavarustusse kuuluv pneumaatiline vedrustus, see mõjutas nii juhitavust kui mugavust.

Millise järjestuse andis seekordne autotest? Loe veebruari Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *