Talvine eksam

Foto:Pekka Nieminen

Autode esitlemisel nende talveomadustest eriti ei räägita. Nii ei jäägi muud üle, kui võtta iga-aastasele talvetestile 16 uuemat mudelit ja vaadata, kuidas need põhjamaises talves hakkama saavad.

Alfa Romeo Giulia 2,2 JTD 180 AT Super
Audi Q2 1,4 TFSI S-Tronic Basic
Citroën C3 Puretech 110 Shine
Ford Ecosport 1,0 Ecoboost Titanium
Honda HR-V 1,5 Executive Navi ADAS
Hyundai Ioniq 1,6GDI 6 DCT Style
Kia Niro 1,6 GDI E
Jaguar XE E-Performance Pure A
Mercedes-Benz E 220 d 4Matic
Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo ECOTEC Innovation
Peugeot 3008 Allure Puretech 130
Renault Megane Grandtour Energy TCe 130
Seat Ateca 1,4 TSI ACT DSG Style
Toyota C-HR 1,8 HSD Active
Volkswagen Tiguan Comfortline 1,4 TSI ACT DSG-6
Volvo S90 D3 Momentum Business AT6

Aasta parima talveauto valimiseks kogusime valiku uudismudeleid ja saime neid seekord kokku 16. Kuigi need kuulusid erinevatesse klassidesse, olid need põhjamaise talve ees ometi võrdsed. Hinnal polnud seejuures tähtsust – vahest ehk nii palju, et neid, mille hinna kirjutamiseks on vaja kuut numbrit, me kaasa võtma ei hakanud. Üldiselt oli tegemist tavaliste pereautodega, mis peaksid aastast aastasse igasuguste ilmaoludega hakkama saama.

Talvetestis ei saa plusse tagumise istme reisijate avara pearuumi või selgepiirilise pagasiruumi eest. Kirja lähevad vaid talvega seotud omadused. Kõrgem hind tähendab tavaliselt paremat kvaliteeti, aga talvel ei pruugi sellelgi tähtsust olla. Kõige paremini juhitavaks võib osutuda just kõige väiksem osaleja ning kõige võimsam auto on harva kõige nobedam lumisel pinnal paigaltstardist kiirendama. Ning kui soojendusseade on kehv, siis pole talvetesti võitmiseks lootustki.

Kes mis marki esindab

Eelmises talvetestis aasta tagasi võrdlesime nelikveolisi, sel korral on siis jälle ühe vedava teljega autode kord. Erinevate veoskeemidega autode võrdlemine poleks päris aus ja kuna nii jääb osa uudisautosid paratamatult kõrvale, võtsime kampa ka pisut vanemaid kahe ratta veoga mudeleid.

Milliste tulemusteni jõuti, loe detsembrikuisest Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *