Tagasi minevikus

Foto:Tekniikan Maailma

Palav ilm ja bassihääled ringrajal. Mööda vuhiseb rühm mootorrattaid. Kõik need paistavad pärit olevat kuskilt 1970ndatest aastatest. Kas silm petab?

 

Mõne lahja aasta järel on mootorrataste müük Euroopas jälle kasvama hakanud. Üks põhjus on selleski, et projekteerijad on võtnud omaks uue lähenemisviisi turustamisele.

Noori on raske mootorratturiks meelitada ja nende valikuks, keda kaherattalised huvitavad, on enamasti naked bike. Eakamad tsiklimehed tõmbavad otsi kokku, sõidavad vähem ja sõiduvahendid on ammu olemas. Järele jäävad keskealised. Nende jaoks on valikuid palju, endurod ja kruiserid lähevad ikka kaubaks. Aga need peavad ka aastaid vastu, enne kui uuele mõtlema hakatakse.

Nii ongi välja mõeldud täiesti uus turuosa. Retrotsiklid on mootorrattad, mis meenutavad aastakümnete taguseid eeskujusid. Vahel lausa hirmuäratava täpsusega. Võrdlustesti tehes tundus vahel, et oleme sattunud ajamasinasse.

 

Lai valik

Sel korral lasime maaletoojatel endil otsustada, millise retrotsikli nad meile proovida toovad.

BMW R nineT Racer on välimuselt tõeline cafe racer. Terastorudest raam sobib ajastu hingega ja väike gondel täiendab seda. Retrostiil tähendab sedagi, et BMW ei kasuta uut vesijahutusega mootorit, vaid peal on vanamoodne õli- ja õhkjahutusega boksermootor, mis väriseb nii tugevasti, et ajab arematele hirmu nahka. Eestis on ühekohalise Raceri hinnasildil 12 950 eurot, R nineT-sarja kuulub aga veel neli mudelit.

Harley-Davidson Heritage Classic esindab teistsugust retro võlu. Kroomi ja läikivat värvipinda on rohkesti. Jõuallikaks on õhkjahutusega V2, ameerika kombe kohaselt on töömaht kuuptollides. Valikuid on kaks, 114 ja 107. Meile tuttavamates mõõtudes on suurem siis 1868 cm3 ja maksab selline HD Eestis 26 230 eurot.

Mõne mööduja meelest oli Honda CB 1100 RS hoopis legendaarne CB 750. Uuema Honda paneb liikuma 1140 cm3 töömahuga reas-neljane mootor. Hind Eestis 13 495 eurot.

Järgmisena on nimekirjas teine ameeriklane, Indian Scout Bobber. Ühekohaliselt tsiklil puudub eraldi tagatuli, selleks on eraldatud osa suunatulede korpustest. Jõuallikaks on vesijahutusega V2 töömahuga 1133 cm3. Hind Eestis 13 990 eurot.

Kawasaki Z900RS meenutab välimuselt 1970ndate mudelit Z1 ning kui saaks veel kroomporilauad ja kodarveljed, oleks sarnasus täielik. Mootoriks on 948 cm3 töömahuga ja vesijahutusega reas-neljane. Hind Eestis 11 900 eurot.

Triumph Bonneville Bobber Black tuli turule 2017. aastal ja on seejärel püstitanud uusi Triumphi müügirekordeid. See on rühma kõige vanema välimusega tsikkel, meenutades 1940.-1950. aastate omasid. Kõrvalt võib paista, et see on jäiga päraga, aga mingi vedrustus Triumphil siiski on. Jõuallikaks on margile iseloomulik vesijahutusega 1200 cm3 R2. Raha küsitakse selle eest Eestis 13 900 eurot. Retrotsiklite turuosa tähtsusest räägib seegi, et lisaks Bobberile on Triumphil veel seitse retromudelit.

Tähestiku järgi viimane on Yamaha XSR 900. See näeb välja küll retrona, kuid aluseks on võetud kaasaegne MT-09. Vana stiili rõhutavad ainult kütusepaak ja sadul. Liikumapanevat jõudu annab vesijahutusega reas-kolmene töömahuga 850 cm3. Hind Eestis – kui parajasti mingit soodustust pole – 10 195 eurot.

Kes keda? Loe oktoobrikuisest Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *