Suuremat sorti väikeautod

Foto:Markus Pentikäinen

Termin “väikeauto” pole nende kaheksa auto kohta ehk kõige õigem nimetus, sest nad on suuremad, kui paarikümne aasta eest oli väiksem keskklass. Kindlasti võib öelda veel seda, et tootjatele on see klassiks, kus näidata, kuidas kuluefektiivselt valmistada võimalikult hea auto.

Citroën C3 Puretech 82 Shine
Ford Fiesta 1,0 Ecoboost Titanium
Hyundai i20 1,0 T-GDI ISG Fresh
Kia Rio 1,0 T-GDI EX
Nissan Micra 0,9 IG-T 90 N-Connecta
Seat Ibiza 1,0 EcoTSI 95 Style
Suzuki Swift 1,2 Dualjet 4WD GL
Toyota Yaris 1,5 Dual VVT-i Launch Edition

“Neljameetrised” pole autoturul korrektne termin, küll aga antud juhul päris täpne: rühma keskmine pikkus on vaid millimeetri murdosa võrra üle nelja meetri. Meenutuseks: kolmanda põlvkonna Volkswagen Golfi pikkus oli 4,02 metrit.
Niisiis, selle rühma autod sobivad enamaks kui vaid pere teiseks autoks. See tähendab valmistajate jaoks, et auto peab olema mitmekülgselt kasutatav. Mis omakorda tuleb saavutada väikeste kuludega, sest väikeauto ei tohi liiga palju maksta.
Autod võivad olla ju ühepikkused, kuid sisaldada üsna erinevat tehnikat ja mudelina olla erineva vanusega. Siiski, kaheksast kuus jõudsid siiakanti alles mullu.
Kõige uuemad on Ford Fiesta ja Nissan Micra, mõlemad kasutavad kolmesilindrist ja turboülelaadimisega mootorit. Väliselt on Ford vähe muutunud, Nissan aga on stiili põhjalikult uuendanud.
Hyundai i20 ja Kia Rio on tehnika poolest sarnased, kuid kui i20 hakkab end mudelina juba ammendama, siis värske Rio tuli müüki alles eelmise aasta alguses.
Samuti eelmise aasta alguses saabunud ja tänavatel juba tuttavaks saanud Seat Ibiza tõi rühma saksapärast nurgelisust ja hispaania kuumaverelisust. Citroën C3 on väliselt isikupärane, kõige paremini sobiks see ehk rulapargi parkimisplatsile. Uus Suzuki Swift erineb rühmakaaslastest nelikveo poolest, esiveolisena pole seda meil saadagi, aga see ei tähenda kõrgemat hinda.
Mudeliuuenduse saanud Toyota Yaris pärineb aastast 2011. Uut on ehk nii palju, et suurem osa Yariseid müüakse maailmas hübriididena. Võrdlusse sobis see siiski paremini bensiinimootoriga. See on ülelaadimiseta, nagu ka kaks eelmisena nimetatut. Citroëni puhul sai kaalukeeleks hind – turboga oleks see konkurentidega võrreldes liiga kõrgeks läinud. Teisest küljest oli Hyundai kaasas Fresh-varustuspaketiga, hinna poolest oleks sobinud ka sellest kallim Comfort, aga seda polnud testi ajal kusagilt võtta. Toyota oli esindatud Launch Editioniga, mida müüdi vaid piiratud aja jooksul pärast mudeliuuendust. Sisuliselt on tegemist Active-paketiga, millele on lisatud navi ja kahe tsooniga automaatkliimaseade.
Kaheksa autot on suur rühm, aga hulk võimalikke osalejaid jäi veel välja: Honda Jazz, Mazda2, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio ja Škoda Fabia. Uus Volkswagen Polo (vt lk 48) ei jõudnud kohale, aga Seat Ibiza kõneleb selle omadustest päris palju.
Igal juhul annab see rühm hea pildi väikeautode turuosas toimuvast ja sellestki, milliseks kujuneb järjestus, kui autod tõsiselt proovile panna.

Tulemused leiad jaanuarikuisest Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *