Skalpell

Foto:Mihkel Külaots

KTM keskendub oma mootorratastega kahele asjale – oranž värv ja sooritusvõime. Uue Duke’i puhul on kasutatud sama retsepti, aga latt on tõstetud veelgi kõrgemale.

Ehkki välimuse osas on 790 Duke sama oranž nagu teisedki KTMid, on see masin jõudluse osas teistest kaks sammu ees. Kui varem on KTM oma tänavaratastel kasutanud maastikult tuntud ühesilindrilisi mootoreid (ja V2-mootoreid eriti võimsatel mudelitel), siis 790 Duke’il võeti kasutusele täiesti uus kahe silindriga ridamootor.

Juba 690 Duke oli väga võimekas tänavakihutaja, mille miinuseks oli silindrite vähesus ja sellest tulenev veidi “metsamehelik” mootori kõla ja vibratsioon kõrgetel pööretel (vt TM 5/2016). 790 Duke’i puhul on see teema minetatud – kaks silindrit ja suurem töömaht pakuvad rafineeritumat sõidukogemust ja veel enam teravaid elamusi.

169 kg ja 77 kW annavad koos hästilippava tulemuse. Väidetavalt on tegu kõige kergema keskklassi naked-rattaga maailmas. Kergus ja tulemustele orienteeritus on näha juba selle motika välimusest, mis on terav, asjalik. Kõik detailid on optimeeritud, minimeeritud. Raami pole peaaegu nähagi – tundub, justkui oleks võetud mootor, paak, iste ja rattad ning need otse üksteise külge ühendatud. Metallpaak on plastikuga kaetud vaid osaliselt, lastes särada “päris” materjalil. Masina sabaosas puuduvad plastikkatted täielikult, kõik on funktsionaalne ja täidab kandvat rolli. Istme alt leiab õhuvõtuavad.

Eestpoolt näeb 790 Duke välja nagu väike kuri putukas, kes kohe oma mürgise astla esimese ettejuhtuva poole sihib. Kogukaid masse pole näha, kõik detailid on disainitud teravajooneliseks, saledaks.

Loe pikamalt juuni Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *