Sebastien Ogier – 6-kordne!

Foto:Raivo Remmelgas

Autoralli MM-võistluste viimase etapi eelviimase kiiruskatseni toimunud äärmiselt tasavägine heitlus tiitlile päädis taas kord Sebastien Ogieri triumfiga.

Tänavuste MM-võistluste kokkuvõtteks võib taas tõdeda, et maksis tarkus ja kogemus. Kuigi ka Ott Tänakul ja Thierry Neuville’il on kogemusi juba mitme hooaja jagu, rääkis Ogieri kasuks fakt, et tänu portsule eelnevatele tiitlitele võis prantslane otsustavale viimasele etapile pingevabalt vastu minna. Erinevalt Tänakust ja Neuville’st, kes jahtisid oma esimest.

Kuigi Ogier ja Tänak võitsid tänavu võrdselt neli etappi ning Neuville kolm, on autode sooritusvõimet hinnates selge, et Toyota ja Hyundai olid tänavu Fordist veidi paremad ning neist kahest omakorda Yaris WRC veidi kiirem kui i20 WRC. Lõpuks räägib selle kasuks ka fakt, et Toyota võitis MM-tiitli tootjate arvestuses. Ja kui Tänaku neljale võidule lisada veel Jari-Matti Latvala esikoht Austraalias, oli Toyota edukaim selleski arvestuses. Sõitjate punktitabelis täitsid kolm Toyota sõitjat – Tänak, Latvala ja Esapekka Lappi – kohad kolmandast viiendani.

Hyundai puhul oodati tänavu kindlasti enamat Andreas Mikkelsenilt, aga norralane ei saanud kuidagi autoga sinasõbraks ja liialt palju juhtus siin-seal väikseid äpardusi, mis röövisid võimalusi napsata poodiumikohti või isegi etapivõite. Selle taustal on kuues koht punktitabelis isegi veidi üllatav. Mõneti otsustasid Hyundai kaotuse Toyotale tootjate tabelis just Mikkelseni altminekud.

Üks huvitav tähelepanek. Hyundai kolmandat autot jagasid tänavu Hayden Paddon ja Dani Sordo, kes platseerusid aasta kokkuvõttes kaheksandale ja üheksandale kohale. Samas – kui nende punktid liita, andnuks see lõplikus paremusjärjestuses Latvala ja Lappi ees neljanda koha. Muidugi ei saa seda asja päris nii üheselt võtta, aga ikkagi…

Lati alt jooksis (või siis õigemini sõitis) läbi Citroën. Tootjate punktitabelis jäädi esikolmikust kaugele, hooaja keskel lasti lahti Kris Meeke ning Prantsuse autotootja au päästis võiduga alles eelviimasel etapil Kataloonias vanameister Sebastien Loeb. Suurema osa etappidest kaasa teinud Craig Breen suutis poodiumile tõusta vaid korra, Meeke kuuel osaletud etapist ühel ja teda ülejäänud hooajal asendanud Mads Östberg kahel korral.

Juba hooaja keskel oli selge, et kui Citroën tahab lähiaastatel WRC tiimiga jätkata ja edu saavutada, tuleb senisest rohkem panustada nii autosse kui võistkonda. Otsus taas parimate kohtade pärast heidelda võetigi vastu ja esmalt panustati rohkem ressursse C3 WRC auto sooritusvõime parandamisse. Järgmiseks hooajaks meelitati tiimi nüüdseks juba kuuekordne maailmameister Ogier ja tõusev täht Lappi.

Mis puutub Sebastien Loebi, siis esikoht Kataloonias demonstreeris, et ka 44aastasena ja vaid üksikutel etappidel osalenuna pole üheksakordne maailmameister oma oskusi minetanud. Ega asjata pole teda asunud jahtima nii Citroën kui Ogierist järgmiseks aastaks ilma jäänud M-Sport. Kahjuks on Loeb ise tõdenud, et ega ta tervet hooaega enam kaasa teha ei viitsi. Aga, kes teab, ehk leidub siiski mingi präänik, millega superstaar tagasi meelitada suudetakse.

2018. aasta autoralli MM-võistlused:
Sõitjad
1. Sebastien Ogier (Prantsusmaa), 219 punkti
2. Thierry Neuville (Belgia), 201 punkti
3. Ott Tänak (Eesti), 181 punkti
4. Jari-Matti Latvala (Soome), 128 punkti
5. Esapekka Lappi (Soome), 126 punkti
6. Andreas Mikkelsen (Norra), 84 punkti
7. Elfyn Evans (Suurbritannia), 80 punkti
8. Hayden Paddon (Uus-Meremaa), 73 punkti
9. Dani Sordo (Hispaania), 71 punkti
10. Mads Östberg (Norra), 70 punkti
11. Craig Breen (Iirimaa), 67 punkti
12. Teemu Suninen (Soome), 54 punkti
13. Sebastien Loeb (Prantsusmaa), 43 punkti
14. Kris Meeke (Suurbritannia), 43 punkti

Tootjad
1. Toyota Gazoo Racing WRT, 368 punkti
2. Hyundai Shell Mobis WRT, 341 punkti
3. M-Sport Ford WRT, 324 punkti
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 237 punkti

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *