- Tehnikamaailm - https://www.tehnikamaailm.ee -

Polo kasvas suureks

Sarnaselt enamikule väikeautodele, mida oleme ikka alla 4 m autode suurusklassi liigitanud, on ka uus Polo selle maagilise piiri ületanud, olles nüüd suurem kui mõne põlvkonna tagused Golfid.

Mudelinimi Polo on Volkswageni mudelivalikus läbi enam kui nelja aastakümne ikka väikeautot tähistanud – erinevalt Golfist, mida suuremaid autod eelistavad eestlased ikka juba „päris“ autoks peavad. Selle kõige taustal on mõneti ootamatu tõdeda, et ka pisike Polo on aastatega suureks saanud ning uus VI põlvkonna Polo on oma välismõõtmetelt suurem kui meie teedel tänagi veel üsna igapäevased III põlvkonna Golfid. Ja kui vaadata salongi ruumikust ja pakiruumi mahutavust, tasuks ka IV ja V põlvkonna Golfide omanikel uuele Polole üle kolimist kaaluda – ehkki nende autod võtavad tänaval tõesti pisut enam ruumi, jäävad nad selles osas nooremale „väikevennale“ selgelt alla.

Suurem osa tänaseid väikeautosid on tänaseks pikkuses ületanud või ületamas 4 m piiri (vt ka väikeautode testi [1]) ja nii on ka Polo VI põlvkond eelkäijaga võrreldes 5 cm „veninud“. See number pole võrreldes telgede vahe kasvuga siiski teab mis suurus ning seal saab rääkida ligi 10 cm kasvust. 2548 mm on selles autoklassis tippklassist, jäädes alla vähestele (nt Kia Riole). Vähemalt teoorias tähendab pikem telgede vahe avaramat salongi ning paranenud suunakindlust ning ehkki tagaistmel just laiutada ei saa, on seal pikisuunas siiski rohkem ruumi kui nii mõneski väike-keskautos.
Üks asi on aastatega muutunud ka vähenemise suunas. Kui esimene Polo 42 aastat tagasi turule toodi, oli keretüüpe kolm – kupee, luukpära ja sedaan. Tänapäeva Polo ostjal on selles mõttes lihtsam ja tema eest on see valik juba ära tehtud – valida on vaid viieukseline luukpära. Ühest küljest võib see tagasiminekuna tunduda, aga samas ei teatud seitsmekümendatel aastatel veel miskit ei linnamaasturitest ega mahtuniversaalidest – nii et tegelikult on täna siiski valikut enam.
Esialgu koosneb Polo mootorivalik 1liitrisest bensiini- ja 1,6liitrisest diiselmootorist, kusjuures mõlemaid kohtab kahes võimsuses. Lisandumas on veel VW mootorite valiku värskeim liige, senise teeneka 1,4liitrise välja vahetav uus 1,5liitrine bensiinimootor ning muidugi mudelivaliku „rosinaks“ saav 2liitrise mootoriga 200 hj Polo GTI.
Disaini osas jätkab VW sissetöötatud rajal, eelistades revolutsioonile evolutsiooni – kes midagi vürtsikamat eelistab, siis neile on ju oma kontsernisisene sõsarmudel Seat Ibiza juba olemas. Ehkki välimuselt selgelt identifitseerivav kui Polo, torkavad silma senisest nurgelisemad jooned ning kui eelmine põlvkond kõrval, siis ka teistsugused gabariidid ja proportsiooonid.
Rooli taga on kõik tuttav ning kui väljast tunnistab silm Polo igati Poloks, siis sees kipub see meelest minema – justkui oleks Golfi rooli sattunud. Vaid pisut tugevam „õlg-õla“-tunne kaassõitjaga ning pisut enam kõva plasti auto ustel tuletavad meelde, et tegu on siiski klass madalamal asuva sõidukiga. Ka veidi juhi suunas keeratud keskkonsool on Polo eripäraks – Golfil „vaatab“ see neutraalselt otse.
Sõidab Polo kindlalt ja neutraalselt, teekonarustest liigselt välja tegemata. Rool on kerge, meenutades, et suuresti on väikeautode pärusmaa siiski linnadžungel. Maanteel võiks rool jäigemgi olla, kui see on pigem harjumise küsimus ja sealgi sujub sõit nii, et Polo väikeautolik olemus ununema kipub.
Eesti oludes algab Polo hinnakiri 13 792 eurost, sisaldades standardvarustuses nii LED-päevatulesid, kiiruspiirikut kui lähiümbruse jälgimissüsteemi koos linnaliikluse hädapidurdusfunktsiooni ja jalakäijate jälgimise süsteemiga ning start-stop-süsteemi ja regeneratiivset pidurdusrežiimi. Et aga lisavarustuses on nii mõndagi, mis seni kättesaadav olnud Golfi ja Passati omanikele – nt täis-LED-esi- ja tagatuled, juhtmevaba laadimine nutitelefonidele, digitaalne näidikuplokk jne – pole kuigi keeruline ka Polo hind viia suurusjärku, mille arvuliseks väljendamiseks hinnanumber mitte ühe vaid kahega algama peab.