Pisemast pisem

Foto:Tõnu Ojala

Ehkki välismõõtmetelt pole uus Kia Picanto oma eelkäijaga võrreldes justkui muutunudki, leiab spetsifikatsiooni süvenedes siiski 1,5 cm võrra pikenenud telgede vahe, mis mõjub soodsalt nii sise- kui pakiruumile.

Lõuna-Euroopas menukad pisiautod jäävad Eestis sageli tänamatult tähelepanuta. Eesti autoostja on väike-kesk- ja keskautode ning SUVide „usku“ ja nii ei võta siinsed maaletoojad neid sageli isegi mitte mudelivalikusse. Aga asjata, sest positiivselt üllatada oskavad needki.
Nagu tõestab uus Kia Picanto, teevad tänapäeva pisiautod ruumikasutuse osas sõna otseses mõttes imet. Esiistmele mahub tänapäeval loomulikult probleemideta praktiliselt igasse autosse, ent üllatuslikult õnnestub end vaid 3,6 m pikkuse pisiauto tahaistmele „voltida“ ka 186 cm kasvu juhil – olles enne esiistme enda järgi paika pannud! Tõsi, sõiduasendi leidmisel väga nõudlik olla ei saa, sest rooli saab reguleerida vaid üles-alla ning istmeasend ise on kõrgevõitu. Istmepadi omakorda on lühike ning iste eriti külgtuge ei paku. Praktilisust lisavad aga laialt avanevad suured uksed (taga siiski väiksemad).
Picanto 255 l pakiruum ei tundu neile, kes igapäevalt suuremate autodega harjunud (ja neid on meie seas rõhuv enamik) teab mis näitaja, kuid vähem kui 3,6 m pikkuse „putuka“ puhul on see ekstraklassist näitaja.
Ehkki pisiautod on eelkõige linnasõidukid, saab Picanto vähemalt Eesti maanteekiirustel igati korralikult hakkama. Kütusekulu osas pisiauto samas kõige optimaalsem variant ei ole, sest kombinatsioon väikesest bensiinimootorist ja viiekäigulisest manuaalkastist tähendab maanteel juba üsna kõrgeid pööreid – nii et auto tagastades oli ees keskmine kulunäit 6,4 l/100 km.
Väikeautodel on laialt levinud personifitseerimine ja mõningal määral on sellega kaasa läinud ka Kia, pakkudes väliselt pisut efektsemat GT Line-versiooni. Nii mõnegi konkurendiga võrreldes on korealased asjale siiski tagasihoidlikult lähenenud – eelkõige erineb GT Line tavamudelist punaste lisakaunistuste poolest ning auto sisemuses pole tuunima hakatudki. Küll aga toob GT Line endaga kaasa madalama profiiliga rehvid ning ka veljedisain jätab hoopis sportlikuma mulje.
Eesti teedel jäävad Picantod sarnaselt muudele pisiautodele siiski kardetavasti eksootilisteks eksikülalisteks. Baashinnalt on Picanto oma 10 990 euroga küll selgelt odavaim uus Kia, ent järgmised varustusastmed viivad selle hinna juba Cee’d-i tasemele ja olukorras, kus Eesti autoostja autot ikka meetripõhiselt ostma kipub, võib karta, et nii saab see olema ka Kiade vahel valikut tehes.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *