Päris premium

Foto:Tõnu Ojala

Eesti aasta auto 2018 finalistidest polnud TMi veergudel seni pikemalt juttu olnud vaid uuest Volvo XC60-st – nüüd parandame ka selle vea. Seda enam, et tegu on selle aasta ühe oodatuima uustulnukaga – paljud olid valmis käsiraha sisse maksma ammu enne seda, kui Volvo varakevadel oma uudismudelilt Genfi autonäitusel katte tõmbas.

Numbri poolest küll järeltulija senisele XC60-le (vt ka kasutatud auto lugu TMi 2017.aasta oktoobrinumbris), ühendab uut XC60 eelkäijaga vaid nimi ning tehniliselt tasub sugulust otsida hoopis 90-seeriaga – tunamullu esitletud XC90-ga ja mulluse S90/V90-ga. Ehkki välimuselt üsna XC90 moodi, on XC60 oma suuremast vennast tervelt 26 cm lühem, 3 cm kitsam ja 7 cm madalam. Telgede vahe erinevus on 12 cm – nii et kui XC90 on suur ja esinduslik 7kohaline luksusmaastur, siis viiekohaline XC60 tahab olla nooruslik ja sportlik.
Vaatamata sellele, et vana XC60 oli juba eakas mudel, ei mõju tema disain tänaseni veel aegununa ja võib oletada, et sama ajatu saab olema ka uus XC60. Ajastutele kohaselt baseerub XC60 uuel moodulplatvormil SPA (Scalable Product Architecture), mis tähendab, et fikseeritud on vaid esisilla ja pedaalide vahekaugus – kõik muu on kohandatav. XC60 jääbki väikseimaks SPA-platvormi kasutavaks Volvoks, väiksemad mudelid alates äsja esitletud XC40-st ehitatakse juba CMA (Compact Modular Architecture)-platvormi kasutades.
Rooli taga istudes on kõik tuttav 90-seeria Volvodelt – erinevate autode unifitseerimine on jõudnud selle „spordiala“ absoluutsesse tippu. Ruumi osas pole etteheiteid ei esi- ega tagaistmele. Asend on mugav, nähtavus hea. Maasturitel aeg-ajalt ette tulevat tagaistme seljatoe kaldenurga reguleerimise või pikisuunalise liigutamise võimalust ei ole.
Iga uus Volvo sisaldab alati ka uut turvatehnikat ja nii on XC60 uusima mudelina seni kõige täiuslikuma varustusega Volvo – vähemalt seni, kuni kõik see ka 90-seeriale jõuab. XC60 värskeimad „vidinad“ on nt uus juhtimisabi süsteem. mis aitab vastassuunda kaldumise vältimise süsteemil laupkokkupõrkeid vältida. Ka automaatne hädapidurdus toimib nüüd kuni 60 km/h-ni. Täiustatud on reajälgimissüsteemi, mille toimimiseks ei pea enam tee täies ulatuses jooonitud olema, nüüd saab auto üsna hästi „pihta“ ka tee piirjoontele. Tõsi, meie naastrehvidest triibuliseks kulutatud teedel ei ole haruldane, kui XC60 eri värvi asfalti joonteks peab ja juhilt rooli ära sikutama hakkab – nii et isesõitvate autodeni läheb meil siiski veel aega. Ka on Volvo jätnud tegemata viimase sammu kiirusehoidja õpetamisel ja vähemalt esialgu ei vaevu auto kiirusepiirangu alasse jõudes kiirust sellele vastavaks kohandama – ju on midagi jäetud ka järgmise mudeliaasta tarbeks.
Mootorite osas on Volvodega lihtne ja siingi on tegu neljasilindriliste kaheliitriste jõuallikatega. Kui baasmudeli saaks soovi korral ka manuaalse käiguvahetusega, siis reaalsuses võib öelda, et nii bensiini- kui diisel-XC60-d on varustatud 8käigulise automaatkäigukastiga.
Sõiduomadustelt on Volvo igati tasemel. Auto hoiab kenasti suunda, vedrustus triigib tee ebatasasused kenasti välja ning ebamugavalt tunda ei andnud end isegi esitlusauto hiiglaslik 22tolline rehvimõõt. Rool võiks vast siiski raskem olla – kaubanduskeskuse parklas manööverdades on see ju mugav, ent maanteekiirusel oleks juhi elu veidi raskema rooliga lihtsam. Õnneks võtab Dynamic-seade seda probleemi vähemaks ja kes sellega kaasnevat madalamat vedrustust ja erksamaid mootori seadeid paljuks peab, saab endale ka ihtsalt sobiva individuaalse seadistuse tekitada.
Kaheliitrine diiselmootor ei tundu ligi 2 tonnises autos sugugi liiga suur, ent oma tööga saab see kenasti hakkama, sattumata hätta ka äkilistel kiirendustel. Minek on ühtlane, müra kontrolli all ja kütusekulu püsib mõistlik.

Need ajad, mil seda masti maasturite hinnad algasid 30-35 tuhande euro suurusjärgust ning Volvode hinnatase oli igal juhul allpool kolme suure sakslase (Audi, BMW, MB) analoogsete toodete omadest, jäävad kümnendi vahetuse kanti. Täna maksab odavaim XC60 – Momentum-varustuses T5 – 47 750 eurot, mudelivaliku kallimas otsas on hübriidjõuallikaga T8, mille hind küünib 67 200 euroni. Võrdluseks – viimase otsa vanad XC60-d mahtusid hinnavahemikku 42 600-48 350 eurot ehk siis Volvo on saanud premium-autoks ka hinnakirjale otsa vaadates.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *