Nostalgiahõnguline rallilegend

Foto:Martin Meri

Toyota Celica GT-Four on eriline auto igas mõttes. Esiteks selle poolest, et tegu on niinimetatud homologatsiooniautoga. Teisalt aga selle tõttu, et ta on teenimatult alahinnatud ja oma ajastukaaslaste varju jäänud ja seepärast on tegu tänavapildis vägagi haruldase ja vähelevinud autoga.

Toyota, kes tänasel päeval oma seeriamudelitega muutunud pigem “kõigile meelepäraseks” pehmomargiks, oli paar aastakümmet tagasi tõsine tegija ka sportlike autode vallas. Pidev optimeerimine ja võimalikult suure müügimahu taga ajamine on autod muutnud rohkem keskmisele ostjale meelepäraseks, ent paraku napib sellega eripära ja šarmi, mis veel eelmise aastatuhande viimasel kümnendil olemas oli. 1990. aastate mudelivalikusse kuulusid lisaks tavaostjatele mõeldud Corollale, Carina E-le ja Camryle ka vähe erilisemat laadi sõidukid: tagaveoline võimas Supra, keskmootoriga tagaveoline MR-2 ja tänase loo peategelane – kupeekerega Celica.

Toyota Celica kui mudeli juured ulatuvad tegelikult päris kaugesse minevikku. Esimene Celica nime kandev auto toodi turule juba aastal 1971, mil ilmavalgust nägi selle esimene põlvkond. Läks aega kümnend ja kaks mudelipõlvkonda ning kolmanda generatsiooni Celica võeti Toyota Team Europe’i (TTE) poolt kasutusele kui B-rühma ralliauto baasmasin. Valmistati 200 Celica Twincam Turbot, mis olid aluseks autoralli maailmameistrivõistlustel kasutatavatele võistlussõidukitele.

Loe edasi juuli Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *