Nobe kolmerattaline

Foto:Nobe

Eesti ettevõtja plaanib turule tulla vintage-disainiga moodsa kolmerattalise elektriautoga, mil iseloomule omane nimi – Nobe.

Nobe on Eestis arendatav ja ehitatav kolmekohaline kolmerattaline elektriauto. Projekti eestvedaja on ettevõtja ja visionäär Roman Muljar. Kui ideeauto on pigem väiksemapoolne, siis plaan on üsna suurejooneline – mudelivalik hakkab tulevikus koosnema mitmest erinevast sõidukist ning müüma hakatakse neid kogu maailmas. “Nobe elektriautosid hakkame müüma Internetis ja turuks on tänu sellele kogu maailm. Kui auto ostetakse Nobe jaoks uude regiooni, leiame seal ka remondi- ning hoolduspartneri, seetõttu kliendil pole selle pärast muretseda vaja,” selgitas Muljar.

Idee sai alguse 10 aastat tagasi loodud kolmerattalisest rollerist. Tehniliselt oli see paljutõotav, kuid toode ei saanud päris müügiküpseks. 2017. aasta alguses sai kokku seltskond asjaosalisi ning kunagise rolleri plaani põhjal tekkis idee 50-70ndate stiilis kolmerattalisest elektriautost. Kuna plaanitav sõiduk pidi tulema väike ja väle, sobis Nobe ideaalselt masina nimeks.

Lisaks Roman Muljarile on loodava auto meeskonnas mitu oma ala spetsialisti. Mehaanika, aku, kontollerid ja muu selline on Meelis Merilo vastutusala. Kere ja veermikuga tegeleb Ivo Sults RS Motorspordist. Välimus loojaks on hetkel nimetuks jääda sooviv disainer, kes varem on töötanud ka Renault’ meeskonnas.

Väike, aga turvaline
Kolmerattalise disaini kasuks osutus tõsiasi, et sellise (L5e) kategooria masinate turvaregulatsioonid on leebemad. “Võrreldes kolmerattalise mootorrattaga, mis kuulub samasse kategooriasse, on tegu siiski kordi turvalisema masinaga. Nobe eesotsas on tänu sisepõlemismootori puudumisele palju suurem crumple zone (avariis löögienergiat neelav kokku kortsuv osa) kui tavaautodel,” selgitas Muljar. “Turvapatju sellele masinale ilmselt ei tule, aga kindlasti laseme kogenud asjatundjatel läbi viia kokkupõrketestid, et turvalisus võimalikult kõrgele tasemele viia.”

Erilised lahendused
Iga ratast veab Nobel eraldi elektrimootor, seega on tegu kolmerattaveoga sõidukiga. Kolm mootorit annavad koguvõimsuseks 45 kw ja tippkiiruseks umbes 130 km/h. Elektrimootorid tellitakse Hiinast, aku ja kontrollerid ehitab meeskond ise Eestis.

Lisaks omapärasele välimusele on eriline ka akude plaan. Põhiaku mahutavus on 21 kWh ja see tagab sõiduulatuse kuni 160 km. Lisaks sellele saab salongi lisada 4 kWh varuaku, mis sõiduulatusele umbes 40 km lisa annab.

Tänu kõvakatusele saab Nobet kasutada ka külmemas kliimas aasta läbi. Samas on võimalus sooja ilmaga kõvakatus eemaldada. Meelelahutussüsteem on peidetud kindalaeka luugi taha.

Piiratud koguses nišitoode
Nobe loojad on võtnud sihi luua midagi ainulaadset, piiratut. Ei sihita laiu masse, vaid pigem soovitakse luua uus (väike) tootenišš ja siis see monopoliseerida. Esimest mudelit on plaanis toota vaid tuhat eksemplari, seejärel võetakse see tootmisest maha ja pakutakse järgmist versiooni.

Esimene Nobe peaks valmima juba 2018. aasta jaanuaris-veebruaris, hetkel otsitakse investoreid idee materialiseerimiseks.

Loe pikemalt detsembrikuisest Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *