Margilooja uus põlvkond

Foto:Tõnu Ojala

Tänavune aasta algas Eesti automaailmas luksuslikult, kui pea samaaegselt jõudsid müüki nii uus Audi A8 (vt TM 3/18) kui Lexus LS.

Kuna Lääne-Euroopas valitsevad esindussedaanide turul kolm suurt sakslast – Audi, BMW ja Mercedes-Benz – peab Lexus leidma enda tee, mitte neid kopeerima. Uus V põlvkonna LS on selles osas senisest julgemalt hakanud rõhutama oma Jaapani päritolu ning sellised sõnad takumi, origami, naguri, kiroko, omotenashi, shiatsu jne on uue LSi juures täiesti esindatud (kes sellest lingvistikast täpsemalt asjast huvitub, küsib Lexuse esindusest järele!).
Pikka aega tähendas luksusauto klassikalist „kolme kasti“ meenutavat kuju, kuid viimase aja automood eelistab sportlikumaid jooni ja nii jätab ka LSi langev tagaosa sportlikuma mulje. Teatavat lõivu maksmist pearuumile see ju tähendab, aga ei miskit hullu. Seda enam, et tagaistme võib soovi korral vormida just sellisesse asendisse nagu see parajasti meeldib (täit luksust saab nautida siiski vaid siis, kui esiiste vaba on).
Erinevalt senisest LSist (ja ka konkurentidest) on uus LS saadaval vaid ühe telgede vahega ja see telgede vahe on vanast L-versioonist veel 3,5 cm pikem. See lubab avarat salongi ja selles osas pettuda ei tule. Et tegu esindusautoga, hakkab arvestatav osa LSi omanikest istuma mitte roolis vaid tagaistmel. Seetõttu on ka seal reisjatel oma puutetundlik ekraan, mille abil saab reguleerida-juhtida pea kõike – va autot ennast, seda tuleb teha ikka esiistmelt!
Teine ajale omane trend tähistab üleminekut väiksematele mootoritele ja seetõttu V8-mootorit LSi mootorivalikus enam ei kohta – ka LS500h tähendab 3,5liitrist vabalthingavat V6-mootorit ning LC-lt tuttavat hübriidtehnoloogiat. Lisaks kohtab sama 3,5liitrist V6-bensiinimootorit turboga varustatult – mudelitähiseks on siis LS500. Mõnel pool valikus olev LS350 meil mudelivalikusse ei kuulu ning samuti on siinne maaletooja jätnud välja tagaveolised versioonid.
Lexusele omaselt paistab silma ka hübriid-LSi käigukast, mis kujutab endast kombinatsiooni kahest elektrimootorist-generaatorist, planetaarülekandest ja neljakäigulisest automaatkäigukastist. See ei tähenda aga sugugi seda, et käike vaid neli oleks – kokku on nn virtuaalseid käike 10 ja neid käike saab soovi korral ka käsitsi vahetada (10 käiku on ka LS500 käigukastis, aga seal on tegemist ehtsa automaatkastiga).

Täieliku ülevaate uuest LS-ist leiad juuni Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *