Luksust ja elektrit

Foto:MB

Hiina autoturg on viimastel aastatel teinud läbi suure tõusu ja nii on seal esindatud praktiliselt kõik maailma juhtivad autotootjad – pluss veel muidugi kümned kohalikud autotootjad, kellest enamikust väljaspool Hiinat iial miskit kuuldud ei ole.

Hiinas müüakse hiigelkogustes nn tavalisi autosid, aga sealsetel autonäitustel on rõhk pigem unistuste autodel. Praeguseks moestiiliks on ühendada omavahel sportautosid ja linnamaastureid – ja muidugi ka elekter, mis näib olevat ainus aktsepteeritav jõuallikas.

Aastal 2009 kerkis Hiina maailma suurimaks autoturuks ning kuus aastat hiljem võeti esikoht ka elektriautode müügis. Sealt edasi on vahe ülejäänutega vaid kasvanud. Ja kuigi eelmisel aastal piirdus kasv vaid 3 protsendiga, pole langust siiski ette näha. Autostumine on Hiinas alles lapsekingades – ehkki tänavu jõutakse eeldatavasti juba 30 miljoni autoni.

Uute autode esitlemise kõrval arutati taustal hoopis tõsisemaid küsimusi. Suurim küsimärk on USA karmistuv majanduspoliitika, selle mõju Hiinale ning hiinlaste võimalikud vastusammud. Midagi lõplikku veel otsustatud ei ole, ent olukord püsib ärev. Õnneks näib Hiina ise asja rahulikult võtvat ning importautode tollimakse ollakse isegi alandamas. Lihtsustakse ka välisettevõtete tegutsemist Hiinas, nii et tulevikus saavad välismaised autotootjad asutada ettevõtte Hiinas üksi või omada ühisettevõttes suuremat kui seni lubatud 50% osalust.

Elektriautode ja pistikhübriidide osakaal peab 2019. aastal ületama 10% piiri. Kui see mõnele autotootjale üle jõu peaks osutuma, peab leidma koostööpartneri, kellelt puudujääv osa osta või trahvi maksma. Elektriautode poolel on aga uudiseks, et riigipoolset tuge hakatakse edaspisi maksma vaid suure läbisõiduulatusega elektriautodele.

Rikkaliku pildiagalerii leiad juuni Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *