Lipulaevade uus lipulaev

Foto:Tõnu Ojala

Euroopas on premium-klassis kolm suurt tegijat – Audi, BMW ja Mercedes-Benz, kelle lipulaevadeks vastavalt A8, 7. seeria ja S-klass. Kuniks järgmine „seitsmene“ ja „S“ alles testistaadiumis, on selles konkurentsis autotööstuse viimaseks sõnaks uus Audi A8.

Pärast seda, kui tollane BMW peadisainer Chris Bangle avalikkust enam 15 aasta taguse BMW 7. seeriaga šokeeris, on selles „kaalukategoorias“ autode uuendamisel konservatiivsemat lähenemist eelistatud. Uue A8 disaini „peasüüdlaseks“ on Marc Lichte, kelle kinnitusel peaks laia, püstise esivõrega esiosa ja voolujooneline kere olema avalöök tuleviku-Audide uues disainiajastus.

Siiski ei ole ime, kui uut „kaheksat“ esimese hooga nt A6-ga segamini aetakse. Ent kui välimuse osas jätkab A8 lipulaevale kohaselt konservatiivset liini, siis sees on muudatused suuremad ning uudset salongikujundust võiks lausa lakooniliseks nimerada. Digiajastu märgina on kadunud harjumuspärane auto juhtseadmete pöördnupu ja puutepadja lahendus. Nuppe ja lüliteid on napilt, keskkonsoolil asub aga musta paneeli meenutav 10,1tolline puuteekraan, mis väljalülitatult peaegu et nähtav ei ole. Lisaks on selle all teinegi puuteekraan, mis tagab juurdepääsu kliimaseadme- ja mugavusfunktsioonidele ning toimib teksti sisestamisel „tahvlina“. Paraku on sellistel ekraanidel kehv omadus endale näpujälgi koguda – nii et puhastuslapp peab autos alati käepärast olema.

Et arvestatav osa A8 omanikest hakkavad sõitma mitte esi- vaid tagaistmel, omavad tagaistmel sõitjad kontrolli paljude mugavus- ja meelelahutusfunktsioonide üle – sisevalgustus, lugemistuled, istmemassaaž, telefon, jne. Tagaistujate jaoks on seal ka eemaldatav kõrgresolutsiooniga MMI juhtpult.

Uus A8 on oma eelkäijast 37 mm pikem – seda nii tava- kui L-versioonis. Telgede vahe on pisut kasvanud, auto on aga pisut kitsam. Kere koostamisel on kasutatud mitme kergmetalli ja süsiniku kombinatsiooni (nn space frame concept), mille tulemusena on A8 kergeim omas klassis. Mootoreid on valikus esialgu vaid kaks ja nii bensiini- kui diiselmootor on 3liitrised ning V6-konfiguratsioonis. Et eelmise aasta lõpus läks Audi üle uuele mudelitähistussüsteemile, tuleb meil uue A8 puhul nendega harjutada – nii et 210 kW diisel-A8 on A8 50 TDI quattro ning 250 kW bensiini-A8 vastavalt A8 55 TFSI quattro. Täpselt samad versioonid on ka pikendatud telgede vahega mudelitest, sel juhul lisandub mudeli- ja mootoritähise vahele täiendav L-täht. Mudelivalik saab aga peagi täiendust nii V8-mootorite (nii bensiin kui diisel) kui pistikhübriidi e-tron näol (viimasele hakatakse seejuures pakkuma ka juhtmevaba laadimisvõimalust). Kuuldavasti jääb valikusse ka 6liitrine W12 ning oodata on ka sportlikku S8.

Tegelikult on hübriidid ka tänased A8 50 TDI ja A8 55 TFSI, tegu on aga nn pehme hübriidiga, mis toimub koostöös start-stop süsteemiga ning aeg-ajalt liigub auto lühiajaliselt tõesti ka vaid elektri toel.
Et tegu enam kui 5 m pikkuse autoga, ununeb A8 roolis kiiresti. Esiteks on juhi ees avanev pilt suuresti tuttav mitmetelt teisteltki VW kontserni autodelt – sama digitaalset näidikuplokki kasutatakse tänapäeval ju isegi VW Polol ja Škoda Karoqil (loodetavasti ei käi A8 ostjad enne VW ja Škoda salongidest läbi ja ei saa sellest teada!). Teisalt aga on Audi timminud A8 sõiduomadused tasemele, mis kombinatsioonis erksate mootorite, 8käigulise perfektselt toimiva käigukasti, auto manööverdavust oluliselt parandava nelikroolimise ja muidugi quattro-nelikveoga lõpuks ometi Eestisse saabunud talvest maksimumi võtta lubavad.

Kuniks mudelivalik vaid 3liitriste bensiini- ja diiselmootoritega piirdub, püsivad A8 baashinnad 90 000 euro kandis, olles seega oma rivaalidega võrreldes ülimalt konkurentsivõimelised. Aga et lisavarustuse nimistu vajab siingi nelja lehekülge, siis pole selle kuuekohaliseks kasvatamine mingi probleem, sest ainuüksi 23 kõlariga Bang & Olufseni helisüsteem maksab 7300 eurot. Erilisematest lisavarustuse elementidest väärivad mainimist nelikroolimine (2190 €), elektrooniliselt kontrollitav sportdiferentsiaal standardse elektrooniliselt seadistatava õhkvedrustuse asemel (1855 €) ja luksuslik istmete valik (kuni 12 660 € maksva luksversioonini välja). Nii ulatus ka konkreetse proovisõiduauto lõpphind 142 615 euroni ehk siis lisavarustust oli peal ühe korraliku Audi A6 jagu. Aga jah – tegu on siiski lipulaevaga!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *