Linnamaasturite proovikivi

Foto:Marko Mäkinen

Vanasti oli universaal see auto, mis sobis kõigile ja igasse olukorda. Soomes ja Rootsis oli maja ees seisev kandiline Volvo universaal pigem reegel kui erand. Oma koht on universaalil nüüdki, aga linnamaastur on tõusnud arvestatavaks vastaseks. Aga kumb neist sobib igapäevaseks kasutamiseks ikkagi paremini?

Linnamaastur on loomu poolest kõrgem, kuid enamasti pisut lühem kui universaal. See erinevus mõjutab aga üllatavalt paljut. Linnamaasturis istutakse veidi kõrgemal ja püstisemas asendis, nii on põlveruumi järele väiksem vajadus ja istmeread saab paigutada üksteisele lähemale. Autosse sisenemine on lihtsam, kuid sageli mõeldakse ka sellele, kuidas kõrgem kere mõjutab pagasiruumi ja kütusekulu.

Peaaegu kõigil autovalmistajatel on tootevalikus ka linnamaasturid ja neid esitletakse üha enamates autoklassides. Mitme valmistaja hinnakirju lapates võib leida universaali ja linnamaasturi paare, mille tehnika ja hind on sarnased. Meie leidsime sel korral kolm võrdluskõlbulikku paari, mis omavahel küll erinevad. Valmistajateks siis BMW, Renault ja Škoda. Kõigil paaridel on sama mootor ja käigukast ning ka ülejäänud tehnika on üsna sarnane.

Loe kolme paari duellist augusti Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *