Kuus kanget

Foto:Tõnu Ojala

Tehnikamaailma eestvedamisel korraldatava Eesti Aasta auto konkursi finaali jõudsid tähestikulises järjekorras Audi A6, Ford Focus, Kia Ceed, Kia Stinger, Peugeot 508 ja Volvo V60. Valiku tegid 18 Eesti autoajakirjanikku ligi poolesaja viimasel 12 kuul Eestisse jõudnud uudismudeli seast.

Neile, kes Eesti aasta autot aasta-aastalt jälginud, tuleb seekordne finalistide ring kuidagi tuttav ette. Nimelt on koguni pooled seekordsed finalistid tuttavad 2012. aastast, kui aasta auto tiitlini jõudis Peugeot 508. Kolmas oli tollal Ford Focus ning 5. koha saavutas Audi A6. Seega käib automaailmas mudelite uuendamine üsna samas taktis.

Automarkidest seekordne konkurss meile ühtegi uut finalisti ei toonud, kõik 5 on varemgi esikuuikusse jõudnud. Selles TOPis on edukaim Peugeot 10 finaalikohaga (nendest 2 esikohta), Fordil on esikuuikusse asja olnud 9 korral (1 võit). Volvol on finaalikohti kuus, Kial viis ning Audil kolm, kuid neil täistabamused seni veel puuduvad.

Ford Focusele on seekordne finaal juba kolmas, sest lisaks juba mainitud 2012. aasta „pronksile“ saadi sama koht ka 2006. aastal. Lisaks oli I põlvkonna Focus 5. kohal kõigi aegade esimesel Eesti aasta auto konkursil aastal 2001.

Pooled finalistid on siiski uued – Hyundai i40, VW Passati ja Citroën C4 asemel kohtume sel korral Kia Ceedi, Kia Stingeri ja Volvo V60-ga.

Kia Cee´d (siis veel selle nimekujuga) pääses esmakordselt finaali aastal 2008, jäädes siis alla vaid aasta autoks kuulutatud Ford Mondeole. Kia Stinger uue mudelina pole varem EAA finaalis olnud. Küll aga on Kia juba praeguseks korranud oma kahe aasta tagust tulemust, kui finaali jõudsid nii Optima kui Sportage – ühe automargi kaks mudelit väga tihti finaalis vastamisi ei lähe.

Volvo V60 on finaalis esmakordselt, küll aga leiab nii 2001. kui 2011. aasta III kohalt Volvo S60.

Ainsana on finalistide kuuikust võimalik oma eelkäija esikohta korrata Peugeot 508-l. Varem on selle saavutuseni jõudnud VW Golf (2005 ja 2014), Škoda Superb (2009 ja 2016) ning Opel Astra (2011 ja 2017).

 
Eesti aasta auto valimine sai alguse 2001. aastal, mil esimese tiitli noppis tollal Eesti autoturul ilma teinud Peugeot 206. Seega selgub Eesti aasta auto tänavu juba 19. korda. Kes võtab tiitli üle lõppeva aasta laureaadilt Opel Insignialt, selgub novembri lõpuks.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *