Kui väiksemast ei piisa

Foto:Markus Pentrikäinen

Kui autosse tuleb mahutada üle viie inimese, siis ei jää muud üle, kui hankida seitsmekohaline mahtuniversaal. Ja ega sõitjaid ei pea tingimata seitse olema, vähemakesi on lahedamalt ruumi kui tavalises viiekohalises. Selles seitsmeliste klassis kohtab mitmesuguseid ruumikasutusi ja ka aluseks võetud baasmudelid on erinevad.

Citroën Grand C4 Picasso Blue HDi 120 AT Shine
Ford Grand C-Max 1,5 TDCi Powershift Titanium
Kia Carens 1,7 CRDi EX AT
Opel Zafira 2,0 CDTI A Innovation
Renault Grand Scenic 1,6 dCi 110 EDC7 Premium
Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG Comfortline

Sel korral on võetud võrdlemiseks kõige väiksemad seitsmekohalised. Mõne auto puhul on need kaks täiendavat kohta lisavarustuseks, mõnel kuuluvad põhivarustusse. Kolmanda istmerea saab igal juhul alla käänata, aga kui otsest vajadust lisaistmete järele pole, siis tasub nende hankimist hoolega kaaluda, sest pagasiruum jääb nende arvel väiksemaks. Teisest küljest: isegi kui pole ette näha vajadust lisaistmete järele, lisavad need autole väärtust, kui seda tulevikus müüma hakata.

Selles rühmas pole mootori ja käigukasti valik päris üheselt määratud. Kui auto on mõeldud linnaliiklusse, suure pere laste vedamiseks trenni, huvialaringi jne, tundub bensiinimootor ehk otstarbekam. Kui tegemist on pere ainsa autoga ja kilomeetreid koguneb rohkesti, siis võib valik kalduda diisli poole. Seekordne rühm on diiselmootoritega. Ka on kõigil automaatkäigukast, mis lisab autole küll hinda, kuid teeb kasutamise oluliselt mugavamaks.

Citroën C4 Picasso teine põlvkond jõudis turule aastal 2013. Testis osalev Grand on seitsmekohaline, samas kui viiekohaline variant on pisut lühem.

Ainuke liugustega auto testis on Ford Grand C-Max, mis on tavalisest C-Maxist pikem ja pikema telgede vahega, hinnaerinevus on aga üsna väike.

Kolmanda põlvkonna Kia Carens jõudis müüki samuti aastal 2013. Carensist on olemas vaid seitsmekohaline versioon. Pisut soodsamast hinnast hoolimata on see teistele mootori ja varustuse poolest võrdväärseks vastaseks. Nagu Ford, Renault ja Volkswagen, kasutab ka Kia topeltsiduriga automaatkäigukasti.

Opel Zafira on sama kerega kõige kauem müügil olnud, juba aastast 2011, märkimisväärne uuendus oli 2016, kui muuhulgas täiustati turvavarustust.

Kõige uuem on Renault Grand Scenic. See on ühest esimesest universaalist juba neljas põlvkond, esimese Scenicu turuletulekust on möödas üle 20 aasta. Uus auto on muidugi moodsat tehnikat täis ja põhivarustuses on 20tollised veljed.
Teise põlvkonna Volkswagen Touran on paar aastat vana. Väliselt küll nii eelmise sarnane, et muutus võib jääda märkamata.

Paberi peal tundus testirühm üsna ühtlasena nii hinna kui tehnika poolest. Püüdsime leida sobivaimat autot nii paljulapselisele perele kui ka sageli üksi sõitvale lapsevanemale. Kuuma peolooma kuvandiga ei sobi küll kokku ükski neist autodest.

Loe edasi augusti Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *