Kokkuvõte 2017. autoaastast

Foto:Tõnu Ojala

Eelmisel aastal registreeriti Eestis esmaselt 25 625 uut sõiduautot, mida on aasta varasemaga võrreldes 11% enam. Tegu on Eesti autoajaloo läbi aegade teise tulemusega, millest enamat on suudetud vaid 2007. aastal kui ületati ka 30 000 auto piir. 25 000 autoni jõuti ka aastal 2006, kaks aastat hiljem jäi sellest aga pisut puudu.

Vaata ka ETV Terevisioonist (11.01.2017)

Markidest oli kuuendat aastat järjest kindlalt edukam Toyota, kes viis rekordi 3735 uue esmaregistreeritud autoni. Vahe teiseks platseerunud Škoda ees jäi lõpuks 440 autot – viimastel kuudel õnnestus Škodal vahet veidi vähendada.

Maanteeameti arvepidamises järgnes Toyotale ja Škodale kolmandana Renault, kuid AMTEL, kes arvestab maha ka re-ekspordi, sai oma arvepidamises sarnaselt aasta varasemale kolmandaks siiski Volkswageni. Lisaks tekivad kahe arvutusmetoodika vahele „käärid“ ka tarbesõidukite ja sõiduautode vahele piire tõmmates, kuid suurt pilti see ei muuda ning siinse autoturu naasmine 25 000 auto juurde on fakt nii Automüüjaid ühendava Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu AMTELi kui ARK arvepidamise alusel.

Ka mudelite TOPis jäid kõige kõrgemad kohad paika ning need jagasid omavahel Škoda Octavia ja Toyota Avensis. Mulluselt 8. kohalt kerkis aga kolmandaks Toyota RAV4. Kahe aasta tagune Eesti esiauto Nissan Qashqai pudenes nüüd juba esikaheksa lõppu, neli aastat tagasi kõigile koha kätte näidanud Honda CR-V lõpetas seekord esikümne. Päris uusi tulijaid oli seekord esimese 20 seas üks – alles märtsis Eestise jõudnud Škoda Kodiaq kerkis aasta lõpuks 10 kuuga 18. kohale.

Uusi elektrilisi sõiduautosid registreeriti mullu 26, neid enim (10) Nissan Leafe. Järgnesid Tesla mudelid S ja X – kumbagi jõudis Eestisse 4 autot.

Automarke, kes mullu „käe valgeks“ said, oli seekord kahe võrra vähem kui aasta varem – 1-2 autoga eksootikat kohtas sel aastal veidi vähem. Kütuseliikidest jätkab vähikäiku diisel – kui veel kaks aastat tagasi oli diiselautode osakaal 33%, siis aasta tagasi kukuti 28 ja nüüd juba 25% tasemele. Samal ajal kasvab tasakesi (ent see-eest ühtlaselt) hübriidautode tähtsus, mille osakaal siinsel uute autode turul on paari aastaga kolmekordistunud. Tõsi, ligi 93% hübriiditurust kuulub Toyotadele-Lexustele, ülejäänud automargid suutsid 930 Toyota ja 169 Lexuse kõrvale seda vaid 85 autot (neistki kahekohalise arvu jõudsid vaid Kia ja Hyundai).

Arno Sillat, AMTELi tegevjuht: „Uute autode turg kasvas 2017. aastal enam-vähem prognoositud tasemel. Tõusule andsid tõhusa panuse eri tüüpi hübriidid. Suurema osa nendest moodustasid elektrimootoriga, aga aasta teisel poolel kasvas jõudsalt CNG hübriidide müük. Euroopa Liit on tulevikku vaadates rõhunud tugevalt elektriautodele ja enamus tootjaid on selles suunas ka liikumas. Siiski mitte kõik – VW grupp panustab endiselt tugevalt diiselmootorite arengule ja gaasihübriididele. Viimaste kasvav populaarsus on ka meie turul näha Škoda ja Volkswageni vastavate mudelite müügis. 2018. aasta osas prognoosime tõusu jätkumist, kuid ilmselt veidi väiksemate numbritega.“

Lisaks enam kui 25 000 uuele sõiduautole võeti Eestis esmaselt arvele 23 771 kasutatud autot ehk siis esmakordselt pärast 2008. aastat kaldus esmaregisteerimiste vaekauss kasutatud autodelt uutele.

Lisa leiad veebruari Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *