Kiire ja efektne

Foto:Tõnu Ojala

Märtsikuisele Tallinna meremessile saabunud külastajate pilke püüdis messikeskuse ees treileril oma aega oodanud ülimalt efektne ja värvikirev safaripaat. Kohe kui aeg kätte jõudis ja veed jääkattest vabaks said, läksime uurima, mida see WaterMate LR9 endast kujutab?

Sellist kaubamärki nagu WaterMate, paadimaailm (veel) eriti ei tunne. Esimene sellenimeline alumiiniumpaat ilmus vetele alles mullu, ent nüüdseks on laiem avalikkus saanud sellega nii Düsseldorfi kui Tallinna messidel tutvust teha.

Esimese WaterMate’i, 9 m pikkuse safaripaadi LR9, sünniloo taga seisab seiklusturismiettevõtja Indrek Herman, kes tundis, et praegusel kiirel ajal oleks tarvis üht kiiret paati, mille abil turistid oma kaifi kiiresti kätte saaks. Et ühtegi sobivat alust silmapiiril polnud, projekteeris Tanel Kukk ühe sellise valmis ning eelmisel aastal pani Saaremaal tegutsev Eysysla Yard selle kokku – märksõnadeks olematu süvis, suur kandejõud ja stabiilsus. Herman naerab, et esimese hooga hakkas seda küll enda tarbeks tegema, aga tulemus saanud nii hea, et nüüd on Saaremaal juba teisegi paadi korpus kokku keevitatud.

LR9 on tehtud puhtalt seiklusturismi silmas pidades ja ehkki projekteerimist alustades olnud Tanel Kukel algul kiusatus seda enam universaalsuse poole rihtida, sai tulemus siiski rangelt sihtotstarbeline, pidades silmas seiklusturismi jõgedel, järvedel, laidude vahel ja rannikumeres. Lihtsalt igamehe lõbusõidukiks sellist paati niikuinii ei osteta – nii ongi konkreetne alus valmis ehitatud konkreetselt just veematku korraldava turismiettevõtte vajadusi silmas pidades. Samas sobiks selletüübiline alus väikeste mugandustega igati ka jõgedel ja järvedel veesõidukit vajavatele erinevatele ametkondadele – olgu jutt siis päästjatest, piirivalvuritest, politseinikest või looduskaitsjatest.

Loe pikemalt juuni Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *