Autod

Üks isemoodi (auto)muuseum

Rootsi kaudu Lääne-Euroopasse sõitjad võtavad reeglina suuna maanteele E4 ning katsuvad võimalikult kiiresti Rootsist läbi jõuda. Jõudes aga nn „-köpingute“ piirkonda, tasuks aeg maha võtta ja paarikümne kilomeetrine haak teha – Vätterni äärses Motalas peidab end (sõna otseses mõttes) Rootsi...

Tipus on tuuline

Rehvide arendustöö tähendab lakkamatut võistlust valmistajate vahel. Selle käigus püütakse leida üha uusi nippe, millega teistest paremaks saada. Tulemustele puhkama jääda ei saa, sest selle, mis oli ühel aastal tipptasemel, võib paari aasta pärast leida viimaste seast. Seda nähti ka...

Üks teistmoodi härg

Kui mõned aastad tagasi imbus maailma autoväljaannetesse teave, et Lamborghini valmistab ette maastikuautot, oli olnud see teab mis üllatus. Igatahes mitte selline šokk nagu poolteist aastakümmet varem, mil Porsche oma Cayenne´ga otsa lahti tegi. Nüüdseks on seda eeskuju järginud nii...

Sportlik valik

8269 hobujõudu – just nii palju oli kokku hobujõude neil 22 sportlikul sõiduvahendil, mis Põhjamaade autoajakirjade (lisaks TMile ka rootslaste Teknikens Värld ja taanlaste Bilmagasinet) ühiste pingutustega Knutstorpi ringrajale katsetamiseks kokku saadi. Juba esimese testipäeva varahommikul oli temperatuur üle 20...

Linnamaasturite proovikivi

Vanasti oli universaal see auto, mis sobis kõigile ja igasse olukorda. Soomes ja Rootsis oli maja ees seisev kandiline Volvo universaal pigem reegel kui erand. Oma koht on universaalil nüüdki, aga linnamaastur on tõusnud arvestatavaks vastaseks. Aga kumb neist sobib...