Joonele!       

Foto:TM

Põhjamaade autoajakirjanike testirühm on kogunenud Rootsi Knutstorpi ringrajale ning 20 käbedat autot ootavad stardikäsklust. Stardituled kustuvad… nüüd!

 

Alfa Romeo Giulia Veloce

Aston Martin V12 Vantage S

Aston Martin Vanquish S Volante

Audi R8 Spyder

Audi TT RS

BMW M240i

Fiat 124 Spider

Honda NSX

Jaguar F-Type SVR

Lotus Exige Sport 380

Mazda MX-5 RF

Mercedes-AMG E 63 S

Mercedes-AMG GT R

Porsche 911 GTS

Porsche 911 GT3

Porsche Panamera Turbo S

Seat Leon Cupra 300

Toyota GT86

Volkswagen Golf R

Volvo V40 T5 Polestar

 

 

Traditsiooniliselt kogunesid Põhjamaade autoajakirjanikud (lisaks TMile ka rootslaste Teknikens Värld ja taanlaste Bilmagasinet) kaheks päevaks Rootsi Knutstorpi ringrajale uurima, millised on selle aasta uustulnukad sportautode – või lihtsalt sportlike autode – seas. Esimene päev sattus olema vihmane, kuid teisel said autod oma tõelisi võimeid näidata. Kohe hoiatati meid ka selle eest, et raja ümbrus on veidi muutunud. Kõik kurvid olid muidugi endistes kohtades, aga kes oli aastate jooksul endale pidurdusmaad rajaäärsete märkide järgi paika pannud, võis segadusse sattuda. Päris täpselt tulemusi eelmiste aastatega võrrelda ei saa, sest asfaldi puhtus ja temperatuur võivad ringiaega kuni sekundi võrra mõjutada, aga mingi võrdlusmoment on siiski olemas.

Hinnete vaatamisel tuleb arvestada, et GTI-klassi sõidukid pole sugugi kehvad, nad ei suuda lihtsalt tõelistele superautodele konkurentsi pakkuda. Aga eks seda võib ka juba hinnasildist järeldada.

Kõikide autode jõuallikaks on bensiinimootor, mida ühel juhul (Honda NSX) täiendavad elektrimootorid. Turbomootoreid on tosina jagu, mehaanilise ülelaadimisega kaks ja vabalt hingavaid kuus. Tagaveolisi on kümme, nelikveolisi üheksa ja esiveolisi ainult üks.

Jõuülekandes on levinum automaatkäigukast, neid on 14. Käikude arv algab kuuest ja jõuab üheksani – seda küll ainult Honda NSX ja Mercedes Benz E63 AMG puhul.

Ja nüüd on minek! Hoidke kinni! Loe septembri Tehnikamaailmast!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *