Jaapani klassik XXI sajandis

Foto:Tõnu Ojala

Pisike kastikujuline Suzuki Ignis oli üks tänavuse Tartu autonäituse üllatusi ja positiivne eelhäälestus ei kadunud isegi siis, kui tagauksest sisenedes pea korralikult ära lüüa õnnestus.

Oma olemuselt ja mõõtmetelt neliveolise Fiat Pandaga sama masti Suzuki Ignis on omalaadi ajamasin. Tänaste hi-tech-autode kõrval mõjub ta tulnukana minevikust. Rool liigub ainult üles-alla, käike on vaid 5, tagaratastel on trummelpidurid ning auto alla vaadates torkab silma tänapäeval harjumatu jäik ühes tükis tagasild. Müratase on üle keskmise, käigukang loksub, puudub isegi kiirusehoidik, ent seda lubab maaletooja siiski ise hakata juurde paigaldama (ehkki maanteel pikkade otste tegemiseks on kindlasti mõistlikumaid autosid). Samas on GL-varustuses korralik 7tolline puutetundlik ekraan, kõikvõimalikud netividinad, šikk kahevärviline armatuurlaua kujundus ja metalsed uksekahvad (materjalid on iseasi) – nii et tegu on vägagi vastuolulise liikuriga, mis vaatamata kõigile miinustele äärmiselt sümpaatse mulje jätab. Ja kui siia lisada veel neljarattaveo olemasolu ja 13 990 eurone hind, hakkavad mõnedki huvi tundma, mis auto see siis ikkagi on?

Üsna isemoodi väljanägemisega Ignis tekitab umbes samasuguse emotsiooni nagu Mini või Smart või Fiat 500. Aastakümnete tagusest Jaapani autodisainist meil palju ei teata, ent kasvõi Ignise C-piilaril olevad kolm „õhutusribi“ on element, mida omaaegsetel Suzukidel tõesti kohata võis. Enim on Ignise disaini osas šnitti võetud esimesest Cervo mudelist, mis omal ajal legendi staatuse saavutas ja mille „eluaastad“ on 1976-1982.

Tegu on tõelise vana kooli autoga, mis lubab juhil ka ise sõita, mitte ei kipu kõige tema eest ära tegema. Ülikerge rool mõjub alul lausa häirivalt, ent sellega harjub kiiresti. Auto olematud gabariidid ning kõrge isteasend on linnasõidul plussiks (mainimist väärib ka manööverdavus – tagasipöördeks vajab Ignis vaid 9,4 m ringi). 1,2liitrine mootor muidugi imet ei tee ning seetõttu lõpeb ka Ignise spidomeetril skaala 200 km/h juures – ja seal on koguni 35 km/h varu jäetud. Kaasliiklejatele algu Ignis siiski ei jää, 100 km/h saavutamiseks kulub pisut alla 12 sekundi.

Miinuseks on hetkel automaatkasti puudumine, ent kuuldavasti olla see tulekul, seda aga vaid esirattaveolisena – sel juhul hajub aga suur osa Ignise eripärast. Ja poleks ime, kui tulevikus mudelivalik veelgi kasvaks, sest Ignise erinevate modifikatsioonide rivis leiab isegi hübriidi. Iseasi, et Lõuna-Euroopas, kus väikeautod kõrges hinnas, on Ignis tehase endagi üllatuseks ootamatult kuumaks kaubaks osutunud ning tarnejärjekorrad kipuvad kasvama ja kasvama…

Kui linnas asfaldil kulgedes annavad Ignise odavus ja konstruktsioonilised iseärasused kurvis kaldudes kogu aeg endast teada, siis omasse elementi jõuab Ignis teelt maha keerates. Seda võib oletada juba auto 180 mm kliirensi põhjal. Juba Tallinna hiigelkõrgete „lamavate politseinike“ põhjal võis ennustada, et see auto võib end ning kitsastel ja auklikel kruusateedel koduselt tunda ja nii see ongi – ega Urmo Aava enam kui 10 aastat tagasi samuti ilmaaegu just Ignisel suuri tegusid teinud (olgugi, et tollane Ignis oli hoopis teistsugune). Nii et poliitikutele võiks Ignis meeldida küll – kui kõik tallinnlased selliste autodega sõidaks, ei peaks tänavate remondile nii palju mõtlemagi!

Ehkki Ignis on vaid 3,7 m pikk, mahub kaks inimest probleemideta tagaistmele ning kurta ei saa ka jalaruumi puuduse üle. Tagaiste on seejuures esiistmest tunduvalt kõrgemal ja siit ka põhjus, mis sinna istudes hoolas peab olema, et pead ära lööks. Samal põhjusel ei näe pikemad reisijad küljeakendest suurt miskit – pärast seda, kuid nad end sinna kohale voltinud on. Samas on tagaiste 16,5 cm edasi-tagasi liigutatav ja vajadusel saab siit lisa ka normaalolukorras 205 l pakiruumile.
Ehkki oma peakonkurentidest Dacia Dusterist või Suzuki Vitarast oluliselt pisem, lööb Ignis neid oma isikupäraga. Vaevalt selline auto meil massidesse jõuab, aga üha enam ühte nägu muutuvas automaailmas on selline „teistsugune“ sõiduk kindlasti teretulnud.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *