Isikupära küll ja enam

Foto:Tõnu Ojala

Läbi ajaloo isikupäraste autodega silma paistnud Citroën on viimastel aastatel leidnud endale uue omanäolise kujustuse, mille juhatas sisse 3 aastat tagasi esitletud C4 Cactus. Tänaseks on sama disainikeel leidnud edukalt rakendamist nii C3 kui nüüd ka C3 Aircrossi peal.

Ehkki viimastel kuudel on samasse segmenti lisandunud ka Hyundai Kona ja Kia Stonic, paistab C3 Aircross pisimaasturite plahvatuslikult kasvavas seltskonnas oma julge välimusega igal juhul silma. Veelgi omanäolisema tiitlile võib siin kategoorias pretendeerida vast vaid tänaseks juba üsna eakas Nissan Juke.

Opel läks PSA Peugeot Citroëni valdusse mullu, ent eelmise aasta lõpupoole Eestissegi jõudnud Opel Crossland X-i värskeima sõsarmudeli Citroën C3 Aircross sünnilugu pärineb siiski ajast, mil Opel veel General Motorsile kuulus. Tegelikult kuulub samasse peresse kolmaski esindaja, peatselt esitletav järgmise põlvkonna Peugeot 2008.

Mootorivalikus on selles autoklassis juba standardiks kujunev kolmesilindriline bensiinimootor, mis prantslastel pole siiski mitte 1- vaid 1,2liitrise töömahuga. Automaatkasti (ja see on „päris“ automaat, mitte variaator või robot) saab kombinatsioonis 81 kW mootoriga. Muud mootorid tähendavad manuaalkasti – võimsamate mootorite korral kuue-, ülejäänutega viiekäigulistena.

Võrreldes tavalise C3-ga on Aircross märksa ekstravagantsem nii välis- kui sisevaates – piisab sellest, kui kahe auto käsipiduri kange võrrelda! Selles autoklassis üha tavalisem on värvilahendustega mängimise võimalus – nn bling-faktor on selles klassis ülioluline! Erinevaid variante lubatakse Aircrossile koguni 90, sh mõjutab seda arvu lisavarustuses pakutav värvipakett, mis võõpab kas valgeks, mustaks, oranžiks või hõbedaseks küljepeeglite korpused, katusereelingud, C-piilari aknad ja velgede kapslid.

Isteasend on kõrge ning Aircross jätab oma ohtra klaaspinnaga endast suurema auto mulje kui ta seda tegelikult on. Kes siit sportlikkust otsivad, võivad kohe lugemise katki jätta – Citroënil on rõhk pandud mugavusele ja see lööb välja nii diivanlikes istmetes kui pehmes vedrustuses.

Puutetundliku ekraani armastus on tuttav teisteltki PSA kontserni autodelt ning tavaseadistuste kõrval käib läbi selle nt ka temperatuuri seadistamine – kellele meeldib, kellele mitte. Raadio helitugevuse nupp on siiski õnneks füüsiliselt olemas. Üha levinumaks saab selleski autoklassis ka eestikeelsete menüüde olemasolu – Citroën saab sellegagi hakkama.
17,5 cm kliirensiga C3 Aircross on välimuselt küll maastur, kuid selles autoklassis nelikvedu enamasti ei saa ja nii on ka C3 Aircrossiga. Küll aga on Citroëni veojõu juhtimise süsteemi Grip Control valikus 5 sõidurežiimi ning laskumisabi.

Ehkki mitte otsene järeltulija, peab C3 Aircross sisuliselt täitma Citroëni mudelivalikus ka C3 Picassost jäänud tühiku. Nii leiab varustusest ka mahtuniversaaliliku istmete muutmisvõimaluse, nii et kokku panna saab mitte ainult tagaistme vaid ka juhikõrvase esiistme, samuti siinidel 15 cm edasi-tagasi liikuva kaheosalise tagaistme (Shine-varustuses). Seeläbi saab autosse paigaldada pea et 2,5 m pikkuseid esemeid ja see lubab Citroënil hellitada lootust, et C3 Aircross võiks huvi pakkudele osadele neistki, kes seni Berlingo-usku on.

C3 Aircrossi hinnakirja juhatab sisse 13 900 eurone 82 hj Live-varustuses mudel, ent selle ülesandeks on vaid odava baashinna näitamine. Reaalselt kaubaks hakkavad minema Feel- ja Shine-varustuses autod ja nende hinnakäärid on laiali vahemikus 17 000-20 600 eurot. Mingi piir ei ole muidugi seegi, sest konkreetse proovisõiduauto hindki küündis tänu lisavarustusele üle 23 000 euro – aga siis oli ka enam-vähem kõik olemas, mida selles autoklassis üldse saada võib.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *