Huvitavat märtsi Tehnikamaailmas

Foto:TM

Märtsikuises Tehnikamaailmas uurime, mida kujutab endast autode kütusekulu mõõtmise uus metoodika – kas numbrid, mida autotootjad avaldavad, hakkavad nüüd paremini reaalsusele vastama. Ja kui juba reaalsus teemaks sai – sõidame esimestena Eestis Nissan Leafi uue põlvkonnaga ja saame teada, kui suure isuga miinuskraadid elektriauto läbisõiduulatust „söövad“.

Teeme tutvust Audi lipulaeva A8 uue mudelipõlvkonnaga ja saame teada, mida Mitsubishi nüüd mudelinime Eclipse all tootma hakkas – tegu ei ole enam omaaegse kultusliku sportkupeega! Täienesid ka Citroëni ja Seati väikemaasturite rivid – mida kujutavad endast vastavalt C3 Aircross ja Arona?

Külastame hiljutist elektroonikamessi CES Las Vegases ja pöördume tagasi kaheksakümnendatesse aastatesse, mil juhtivaks tarbeelektroonika tootjaks maailmas kujunes Jaapan. Miks?

Looduslike ressursside nappus sunnib üha enam vaatama selliste tehnoloogiate arendamise poole, mis aitavad tööstuse jääkprodukte senisest efektiivsemalt uuesti kasutada. Eesti jaoks on üks selline jääk põlevkivituhk – kas sellega oleks ka midagi targemat peale hakata, kui tuhamägedesse kuhjata?

Märtsi lõpus möödub 50 aastat maailma esimese kosmonaudi Juri Gagarini hukkumisest. Selle traagilise sündmusega seoses liigub hulganisti vandenõuteooriaid – aga äkki oli asi siiski hoopis lihtsam?

Selgitame, mida kujutab endast idanaabri uus ja senistest võimsam taparelv – RS-28 (Sarmat). 40-50 megatonnise lõhkevõimsusega rakett on nii hirmuäratav, et sai NATO poolt peaaegu et ainumõeldava tähistuse – Saatan (Satan)!

Märtsis käivitub järjekordne F1 karussell – millised on muudatused ja ootused uueks hooajaks. Esimesed stardid on selja taga ka Ott Tänakul – mis on hästi ja mis halvasti?

Lisaks leiad märtsi Tehnikamaailmast 16 lk Turvalisuse lisaväljaande!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *