Huvitavat aprilli Tehnikamaailmas

Foto:TM

Aprillikuine Tehnikamaailm külastab Euroopa automessi nr 1 – igakevadist Genfi autonäitust – ning veendub, et automaailma ootavad ees põnevad ajad.

Saabuvale kevadele kohaselt on omal kohal traditsiooniline suverehvide test. Lisaks võrdleme telereid ja printereid (mitte omavahel!) – nii et testidena on sel korral vaatluse all ka ca 130 eurot maksvad mitmeotstarbelised printerid hinnaga ja 40–43tollised 4K-telerid.

Teeme lähemat tutvust BMW X2, Subaru Impreza ja Opel Grandland X-ga ning kaalume matkaautode plusse ja miinuseid – on ju aktiivne puhkusereiside aeg juba ukse ees. Selgitame Honda CR-V fenomeni olemust Eestis – juba sel aastal on oodata uut mudelit ja seetõttu on senine „vana“ meie kasutatud auto rubriigi kangelaseks.

Lisaks kõikvõimalikele aasta autodele valitakse ka aasta traktoreid ja seekordne tiitel tuli üsna meie lähinaabrusse, soomlaste Valtrale. Ja et Tallinnas toimus juba 19. korda Meremess, siis käisime loomulikult sealtki läbi.
Täheühendit FIAT oleme siinkandis ikka autodega seostama harjunud, kuid ajaloost leiab ka seda marki tanke. Ja kui juba sõjanduseni jõudsime, siis teeme juttu ühest äärmiselt ohtlikust relvaliigist – keemiarelvast läbi aegade, üsna süütust tšillipipra suitsust närvigaasini.

Värskeimast tipptehnikast on vaatluse all kosmoseteleskoop JWST, mis plaanitakse saata 2019. aastal 1,5 miljoni km kaugusele kosmosesse ja mille seninägematud võimed peaks avama kosmoseuurimises uue ajastu.

Äsja stardipaugu saanud F1 hooaja valguses räägime tänavu F1 autodele turvalisuse eesmärgil külge poogitud „halodest“ ehk „kroonidest“ . Need on sattunud tõelise kriitikatulva alla, sest autod olla nüüd välimuselt tõeliselt inetud. Aga kummalise välimusega F1 autosid on varemgi nähtud!

Kui nii F1 kui WRC karussellid pöörlevad juba täie hooga, siis turismiautode MM-sarjaga on lood teistsugused. See sari oli veel mõned aastad tagasi populaarne nii tehase- kui ka eratiimide, nii sõitjate kui publiku seas, aga sellest hoolimata jäi eelmine hooaeg viimaseks. Miks?

Ja taas leiab TMist lisalugemist veokihuvilistele. Seekord teeme pikemalt juttu, sellest, kuidad „targad“ veokid auto liikumist ja selle juhi sõidustiili arvestavad ning pakuvad juhile võtteid, mis muudaksid sõidu veelgi säästlikumaks.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *