Esimene täistabamus

Foto:Tõnu Ojala

Euroopas valitakse aasta autot alates 1964. aastast ning selle enam kui poole sajandi kestel polnud ükski Volvo selle tiitlini küündinud – kuni XC40 sellega tänavu hakkama sai.

Volvo nn XC-seeria mudelite rivi kasvas kolmeliikmeliseks, kui kaks aastat tagasi Eestisse jõudnud XC90-le ja mullu suvel esitletud XC60-le lisandus kompaktne XC40.

Volvo 40-seerial on enam kui 20 aastat pikk ajalugu, ent uustulnukat ühendab oma eelkäijatega vaid nimi. Ja kuigi nii nime kui välimuse poolest Volvo mis Volvo – ehkki tunduvalt edevamas võtmes – paistab XC40 kõigi teiste seda marki autode seas silma. Senised lähiajaloo Volvod ongi ehitatud vaid Volvodeks, ent XC40 on esimene mudelireas, mis põhineb uuel modulaarsel platvormil CMA ehk Compact Modular Architecture, mis mõeldud kogu kontserni autode tarbeks. Ja mäletatavasti tähendab see kogu kontsern Volvo puhul alates 2010. aastast Hiina autotootjat Geely, mis tähendab lisaks Volvodele hakatakse seda platvormi kasutama Volvo ja Geely ühiselt välja arendataval uuel automargil Lynk & Co ehk siis sama tehnika peab erinevalt pakendatuna läbi lööma terves maailmas.

Loe tänavuse Euroopa Aasta Auto kohta pikemalt juuni Tehnikamaailmast!

Tervik disain näeb välja nagu oleks Made in P.R.C

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *