Eesti aasta auto 2018 – selgus esikuuik

Foto:TM

Eesti autojakirjanikud valivad Eesti aasta auto tänavu juba 18. korda. Kes võtab tiitli üle lõppeva aasta laureaadilt Opel Astralt, selgub novembri lõpuks.

Eesti aasta auto 2018 selgub konkurentsis BMW 5. seeria, Honda Civicu, Opel Insignia, Škoda Kodiaqi, Toyota C-HR-i ja Volvo XC60 vahel. Neist neljal – Opelil, Hondal, Škodal ja BMW-l – on kõigil varasemast vähemalt üks Eesti aasta auto tiitel „kapis“, Volvo ja Toyota püüvad oma esimest esikohta.

Kuula ka R2 M-klubi 13.novembrist seekordse Eesti aasta auto nominentide teemal:
http://r2.err.ee/v/agenda/archive/e792a89e-1603-4e6c-9dc3-bb52d271ab65/m-klubi-aasta-auto-nominendid

Nii Opel kui Honda on EAA finaalis 9. korda (rohkem on finaalikohti vaid Volkswagenil – 10), esikohti on tulnud Opelil tänu Astrale kaks (2011 ja 2017), Hondal üks (Jazz 2004). Kõrge II koha sai Opel Insignia I põlvkond aastal 2010 (tollal võidutses Škoda Yeti). Seekordne finalist Honda Civic oli 2007. aastal nn rahvaauto ja EAA „hõbe“ Škoda Roomsteri järel, 2002. aastal tuli aga EAA-l 5.koht.

Škoda senised 5 finaali on toonud koguni 4 tiitlit (Roomster 2007, Superb 2009 ja 2016, Yeti 2010), ainsana leppis II kohaga Octavia aastal 2014.

BMW on EAA ajaloo edukaim premium-mark, kelle autod on finaalis koguni 8. korda ja kelle kontos on ka üks võit – 3. seeria esikoht aastast 2006. Viimati oli BMW finaalis 5 aastat tagasi, mil saadi 3. seeriaga II koht, jäädes alla vaid A-klassi Mercedes-Benzile. Finaal iseenesest ei ole midagi uut ka 5. seeriale, aastal 2004 tuli ülinapilt, vaid 1 punktise kaotusega Honda Jazzile II koht. 2011. aastal oli „viiene“ nimele kohaselt 5. kohal, aastal 2004 sai aga publiku lemmikuks.

5. korda finaali jõudnud Volvol täistabamus veel puudub, küll on aga nii S60 kui S90 olnud TMi lugejate lemmikud. Kõige lähemale jõuti peaauhinnale mullu, kui S90 jäi alla vaid Opel Astrale.

Üle 5 aasta taas finaali pääsenud Toyota kontol on 6 kohta esikuuikus, neist parim Corolla 2003. aasta 4. koht.

Eesti aasta auto konkursi algatas 2000. aasta lõpus ajakiri Tehnikamaailm, kelle eestvedamisel see ettevõtmine tänaseni aset leiab. Eesti aasta auto valib autojakirjanikest koosnev žürii, mis tänavu on 19liikmeline. Esindatud on nii kirjutav kui elektrooniline meedia, nii ajakirjad, ajalehed tele ja raadio kui portaalid.

Lõppeval aastal kannab Eesti aasta auto tiitlit Opel Astra, kellele pakkusid aasta tagasi konkurentsi Volvo S90, Kia Optima, E-klassi Mercedes-Benz, Kia Sportage ja VW Tiguan.

Eesti aasta auto 2018 selgub novembri lõpuks.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *