CES 2018

Foto:Samuli Herttua

Lähtudes numbritest, on CES ehk endise nimega Consumer Electronics Show maailma suurim tehnoloogiamess. Sedapuhku öeldi olevat messi pindalaks rohkem kui 24 hektarit ja osalejaid rohkem kui neli tuhat. Kokku viibis CESil täpselt 184 279 inimest, osalevat personali neist 67 321. Kui neist esimene number ei tundugi teab mis suur, tasub meenutada, et erinevalt IFAst, on CESi külastamise au vaid tehnoloogiasektoriga seotud inimestel ja meedial.

Kui aastaid tagasi oli CESil rohkelt n-ö valmis vidinaid, mis hiljemalt kuu-paari pärast elektroonikapoe lettidele jõudsid või olid juba seal, siis nüüd on trend kaldumas fantaasiamaailma suunas. Teisiti öeldes, lugematu arv firmasid proovib luua midagi, mida inimestel oleks väga vaja, ainult et nad ise ei tea seda veel. Kuidas tundub näiteks rääkiv WC-pott, postitantsu või pinksimängu valdav robot või tehisintellektiga varustatud pirukalett, mis end ise kokku-lahti pakib, rääkimata kohale sõitmisest?

Enamik – et mitte öelda kõik – taolisest kraamist pole paraku müügil kuu ega paari pärast, kui üldse kunagi. Aga tõenäosus jääda silma meediale ja nende vahendusel investoritele, on kindlasti CESil oma visioone presenteerides suurem kui vaikselt garaažinurgas pesumasinale biolagunevast materjalist trumlit ehitades.

Harjugem tehisintellektiga
Lisaks käegakatsutavatele asjadele, oli tänavu läbivaks huviks – kui nii saab üldse 4000 eksponendi kohta öelda – tehisintellekt. Täpsemalt siis „targad” assistendid nagu Google Assistant või Amazon Alexa. Google oli esimest korda kohal oma boksiga ja plakatid kirjaga „Hey Google” olid vallutanud terve Las Vegase. Google’i boks polnud mitte lihtsalt väike nurgake massiivsest messihallist, vaid eraldi paviljon õues peasissekäigu juures. Paviljonis võis igaüks küsida Assistendilt kõikvõimalikke küsimusi ning sai soovi korral tasuta sõõriku. Ilmselt vägagi paljud mobiilikasutajad ei tea, et tehisintellektne Google Assistant on ammu nende telefonis ja oskab teha kaugelt rohkem, kui vaid napisõnalistele lausetele veel napisõnalisemalt vastata. Ka messikeskuse ja hotellide vahel sõitvas nn monorail-rongis mängisid taustaks erinevad näidisvestlused Google Assistantiga.

Kogu selle rääkiva ja nähtamatu tehisintellekti võib kokku võtta lühidalt – üha enam ja enam seadmeid ja kodumasinaid oskab kuulata ja rääkida. Nagu öeldud, on ka siin vallas konkurentsi rohkem kui küll – Amazon ei taha sugugi Google’le loobumisvõitu kinkida ning Amazon Alexa oli samuti vägagi „pildil”. Samsungi külmikutes aga pesitseb Bixby, mis Apple’i asjades kannab nime Siri. See paneb loomulikult tootjad keerulisse olukorda – kas eelistada oma seadmetes üht, teist või kolmandat-neljandat abimeest? Nii mõnedki seadmed pakkusidki mitme assistendi võimalust.

Vahepeal unustuse hõlma vajuma hakanud digitaalsed pildiraamid on tagasi tulemas – sedapuhku siis „tarkade” ekraanide-kõlarite kombinatsioonina, kus peidus mõni rääkiv-kuulav tehisintellekt. Tänaseks on oma nutikõlarist, milles peidus just nimelt Google Assistant, teatanud Altec Lansing, Anker Innovations, Bang & Olufsen, Braven, iHome, JBL, Jensen, LG, Lenovo, Klipsch, Knit Audio, Memorex, RIVA Audio, SōLIS ja Sony – kui midagi nüüd ei ununenud. Mis tõestab veelkord, et Google teeb kõik, et selles valdkonnas saada number üheks.

Aga loomulikult oli CESil palju enamatki. Põhjaliku ülevaate koos rikkaliku fotomaterjaliga leiad märtsi Tehnikamaailmast.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *