Tänavapuhastuse AS uurib Milrem Robotics’iga iseliikuvate teehooldusmasinate rakendamist

28.01.2021

Tänavapuhastuse AS ning robootika ning autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics uurivad võimalusi luua ja rakendada iseliikuvaid teehooldusmasinaid. Esimesena katsetati robotlumesahka ja -puisturit.

Möödunud nädalal läbi viidud katse käigus integreeriti Milrem Robotics’i kommertsturule suunatud mehitamata roomiksõidukile Multiscope Tänavavapuhastuse ASi lumesahk ning puistur. Robotlumesahka ja-puisturit testiti kontrollitud keskkonnas teede lumest puhastamiseks ning libedustõrjeks.

Multiscope City Snow Plow

„Milremi mehitamata platvorm sobib tänavahooldustöödeks nii suuruse kui ka võimekuse poolest väga hästi. Tulevikus võiksid mitu mehitamata sõidukit ise minimaalse järelevalve all linnakeskkonnas erinevaid töid teostada,“ sõnas Tänavapuhastuse ASi juhatuse liige Vello Kink.

Kink lisas, et Tänavapuhastuse AS otsib pidevalt võimalusi kaasaegsete tehnoloogiate kasutamiseks, et leida võimalusi pakkuda teehoiutöid efektiivsemalt ja keskkonnasõbralikumalt.

Milrem Robotics’i tsiviilvaldkonna arendusjuhi Priit Vellaku sõnul on ettevõttel hea meel ning samas väga huvitav kaasa aidata innovaatilise Eesti ettevõtte ambitsioonidele tänavahoolduse automatiseerimise osas. Kuigi kõnealune katse viidi läbi Multiscope sõidukit kaugjuhtides, toimub reaalne teehooldus tulevikus siiski autonoomselt.

„Oleme hetkel arendamas riist- ja tarkvarapaketti, millega anname oma sõidukitele, ent vajadusel ka teistele sõidukitele, intelligentsed funktsioonid, mis võimaldab inimoperaatoril masinate tööl silma peal hoida ning sekkuda vaid äärmisel vajadusel,“ sõnas Vellak, lisades, et taolist võimekust sihitakse ka tulevikus demonstreerida.

Milrem Robotics’i tsiviilarenduse osakond on lisaks teehoiule uurimas automatiseerimise võimalusi ka metsanduses, mille tarbeks arendatakse robotmetsameest ehk Multiscope Foresteri süsteemi. Mõlemas valdkonnas aitaks Multiscope’i kasutuselevõtt leevendada tööjõuprobleemi, luues suurema lisandväärtusega töökohti. Samas on keskkonnad vägagi erinevad: kui metsas on põhiväljakutseks keerulises keskkonnas navigeerimisel, siis linnas on põhirõhk just ohutuse tagamisel.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid