Outback ikka omamoodi

Tõnu Ojala
01.07.2021
Tõnu Ojala

Ajal, mil enamik autouudiseid kipuvad elektriga seotud olema, kohtab siiski veel ka bensiinimootoriga uudismudeleid. Ja ehkki elektriauto on tulemas ka Subarul, tiksub uue Outbacki kapoti all ikka 2,5liitrine vabalthingav boksermootor.

Subaru Outback on aastaid püsinud Eesti automüügiedetabelite kõige teravama tipu lähedal ning võib eeldada, et sinna sihib ka kuues põlvkond. Kui 1995. aastal sai Outback alguse kui veidi maasturilikumaks kohendatud universaalkerega Legacy (just Outback oli koos Audi Allradiga esimesi omataolisi), siis põlvkond põlvkonna järel on Outback kasvanud. Põlvkonnavahetuse käigus kasvas Outbacki pikkus 50 mm, laius 35 mm ning kõrgus 70 mm võrra. Veelgi muljetavaldavam on aga kliirens, sest ka senine 200 mm oli igati tipptasemel – nüüd räägitakse aga juba 213 mm-st.

2,5 liitrine boksermootor (169 hj ja 252 Nm) Outbackist paugupilli ei tee (100 km/h saavutamiseks kulub pisut üle 10 sekundi), pigem on tegu rahulikkusele kutsuva sõidukiga. Käigukasti osas on Subaru jäänud truuks variaatorile (Subaru keeles Lineartronic), kuhu aga tavalise sõidutunde loomise huvides „käigud“ tekitatud on. Ja neid käike on seitsme asemel nüüd kaheksa.

Esimese Subaruna on uuel Outbackil kasutusel III põlvkonna EyeSight-juhtimisabide pakett – nüüd kahe kaameraga. Lisaks veel infrapunakaameraga näotuvastusega juhi jälgimissüsteem, mis teraselt jälgib (ja vajadusel ka teada annab), et juht oma pilku ikka teel hoiab. Jälgimisfunktsioon ei ole siiski selle ainus ülesanne ning kui eelnevad seadistused tehtud, tunneb auto ise ära, kes parajasti rooli istub ning seab nii istme, tahavaatepeeglid kui kliimaseadme vastavalt paika.

Ajastule kohaselt troonib armatuurlauas suur 11,6tolline puutetundlik ekraan, mis erinevalt paljudest teistest autodest on sinna integreeritud, mitte omaette „tahvlina“ kuskile „istutatud“. Esimese hooga tekitab segadusi TomTomi naviseade, kuhu sõidusihi aadressi kuidagi sisestada ei õnnestu – selgus, et erinevalt huvipunktide valikust saabki aadressi sisse toksida vaid siis kui auto seisab! Küll aga saab sõidu ajal vahetada sõidurežiime – kui kiirus jääb alla 40 km/h.

Korraliku aplausi teenib Subaru oma katusereelingute eest. Need kuuluvad põhivarustusse ning boonusena annab pikiraamidest välja võluda ka põikiraamid, millele näiteks rattahoidja kinnitada. Teine „kiiks“ on seotud tagaluugi käed-vaba-avamisega – erinevalt konkurentidest ei tule selleks siin mitte jalga vaid hoopis küünarnukki vibutada!

Varustustasemeid on uuel Outbackil neli ja kui kolm esimest (Adventure, Limited, Touring), järgivad eelkäijaga sarnast kujustust, siis tumedates toonides kerepaneelide, kuni 318 kg koorma kandmiseks sobilike katusereelingute ning vett hülgava StarTex istmepolstriga Field eristub teistest selgelt. Outbacki baashinnad varieeruvad sõltuvalt varustuspakettidest 34 990 ja 40 490 euro vahel.

Sarnased artiklid