Seitsmes „viiene“

Foto:Tõnu Ojala

Viienda seeria BMW uuenemine on väliselt tagasihoidlik ja kes BMWdega igapäevaselt kokku ei puutu, ei pruugi isegi aru saada, et tegu uue VII põlvkonnaga on. Seda suuremad on aga muutused seespool ning nii mõneski asjas – nt nutimajanduses – edestab uus „viiene“ isegi mullu esitletud BMW lipulaeva 7. seeria värskeimat põlvkonda.

5. seeria on BMW legendaarsemaid mudeliseeriaid ning kokku on neid seni alates 1972. aastast, mil see BMW valikusse ilmus, valminud üle 7,5 miljoni auto.

Uuel „viiesel“ (BMW enese mudelitähiste süsteemis kannab see koodnimetust G30) on nii mõndagi üle võetud lipulaevalt 7. seerialt, kuid 5. seeriale on antud esindusautost selgelt agressiivsem kuju. Auto on senise mudelipõlvkonnaga võrreldes madalam ning voolujoonelisem ning seda mitte ainult visuaalselt vaid ka numbrite põhjal – õhutakistustegur 0,22 on erakordselt hea näitaja!

Auto on küll madalam, kuid kõik teised põhimõõtmed on kasvanud. Ja ehkki välimus on selgelt 5. seeria oma, on auto ehitatud täiesti uuele platvormile. 7. seeria kombel süsinikkiudu sel auto küll ei kasutata, on sadakond kilogrammi siiski maha „lõigatud“, kusjuures 70 säästukilogrammi saab panna just uue platvormi arvele.

Vedrustuse geomeetria on endine – ees topeltõõtshoovad, taga multi-link – ent geomeetriat on muudetud ning materjalides kasutatud senisest enam alumiiniumsulameid. Erinevaid vedrustuse lahendusi on sõltuvalt varustustasemest, jõuallikast jm tervelt neli, tavaversioonist kuni aktiivvedrustuseni välja.

Mootorivalikus on nelja- ja kuuesilindrilised bensiini- ja diiselmootorid – alates 140 kW diiselmootoriga 520d-st ja 185 kW bensiinimootoriga 530i-st, lõpetades kuuesilindriliste 530 d (195 kW) ja 540i-ga (250 kW). Aga see mootorite nimistu on alles esialgne, sest tulekul on pistikhübriid 530e ja 4,4liitrise V8-mootoriga M550i xDrive, mis peaks tulema kiirem kui tänane BMW M5.

Sõiduomadustelt on „viis“ oodatult tippklassist ja võib vaid kahetseda, et ta mõned kuud varem kohale ei jõudnud – meie veebruarinumbris ilmunud esinduslike sedaanide võrdlustesti pingerida poleks kindlasti selliseks jäänud. Auto istub teele nagu valatult, rool on täpne, mootor reageerib kiiresti ning suurim mure on spidomeetri jälgimine, sest suur auto kombinatsioonis vaikse veermikuga soodustab igati illegaalsete kiirusteni jõudmist.

Uue mudelina suudab „viiene“ nii mõndagi sellist, mida isegi lipulaev 7. seeria ei oska – nt iseseisvalt möödasõitu sooritada. Edasi on arendatud häälkäskluste poolt, lisaks saab autole ka mõned žestid selgeks õpetada – et ta näpuvibutuse peale raadiokanalit vahetaks või naviseadme koduteele suunaks või miskit muud meelepärast lugematute menüüde rägastikust ette võtaks (rääkimata võimalusest raadio helitugevust vaid näppu õhus keerutades reguleerida). Nii et taas tuleb tõdeda, et auto ja nutiseade jätkavad teineteisele lähenemist ja üha sagedamini näeb autol samu elemente, mida me mõned aastad tagasi oma nutitelefonide või –telerite või tahvelarvutite juures õppisime…

Põneva lisana suudab BMW end iseseisvalt parkida – nii et juht võib garaaži sõites enne autost väljuda ja lasta autol iseseisvalt sinna sisse sõita (seda juhul kui autole lisavarustusena ostetud hiiglaslik 260 eurot maksev puutetundliku ekraaniga (!) võti ning sellele 560 euro eest kaugjuhitav parkimisfunktsioon juurde lingitud). Peagi lisandub ka võimalus, et auto endale parklas ise parkimiskoha leiab. Nii et isesõitmine ei ole enam tõesti mägede taga ja ehkki tänane „viiene“ isesõitmiseks ette nähtud ei ole, sekkub auto automaatika rooli vabastamise järel alles 30 sekundi möödudes, hoides seni kiirust ja jälgides kaasliiklejaid. Tõsi, selleks peab teekattemärgistus olema saksapäraselt ordnung’is – kui sageli lepivad reajälgimissüsteemid üsna sageli pea olematute joontega, siis BMW-l peavad need korralikud olema! Ning vähemalt esialgu ei vabasta BMW juhti ka kiirusepiirangute jälgimisest – kiirushoidikuga sõites piirangualasse tekib ekraanile küll hoiatus, ent uus kiirus tuleb juhil siiski endal valida.

Nagu seda premium-autodega sageli ette tuleb, nii annab ka uue „viiese“ hinna kosmilistesse kõrgustesse viia. Nii et kuigi esitlusautoks olnud BMW 530i xDrive´i baashinnaks oli igati mõistlik 53 500 eurot, tuli konkreetsele „isendile“ tänu pea veerand lehekülje pikkusele tihedas kirjas lisavarustuse loendile baashinnale veel 30 000 eurot otsa – nii et lõplikuks hinnanumbriks oli juba üsna kosmilisena mõjuv 83 470 eurot… BMW lipulaevaks oleva 7. seeria baashinnani jääb siit siiski veel pea teine 30 000 eurot, nii et sellesse vahemikku sobitub uus „viiene“ siiski igati probleemideta.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *