Ruumiime – Renault Twingo

Foto:TM

Ruumiime

Uut Renault Twingot ühendab senisega vaid nimi – auto on nüüd tagaveoline, mootor asub samuti taga ning sõiduk on täis kõikvõimalikke põnevaid lahendusi. Lisaks muidugi veel efektne välimus.

Twingo üleminek tagamootorile sai võimalikuks tänu Renault’ ja Daimleri koostööle. Mõte tagamootoriga Twingost mõlkus Renault’l endalgi juba ammu peas, aga majanduslikult poleks Renault üksi sellist suurt projekti välja vedanud. Nüüd aga jagab uus Twingo tehnikat Smartidega.
Praktikas tähendas see kahe firma vahel tööjaotust. Näiteks mootorid projekteeris ja toodab Renault, kerega seonduv on Daimleri valdkond. Kokku pannakse autosid (nii Renault’sid kui Smarte) aga hoopis Sloveenias Nove Mestos.
Twingo mootorivalik koosneb kahest kolmesilindrilisest bensiinimootorist, üks neist vabalthingav, teine turboga (töömahtu esimesel 999 cm3, teisel tänu lühemale kolvikäigule 898 cm3). Mootori juurde pääseb läbi pakiruumi põhja – selleks tuleb lahti keerata kuus kruvi. Ülekanne käib ketiga, õlivahetust nõutakse kas kord aastas või iga 20 000 km läbimisel.
Et tegu linnaautoga, seda reedab kas või väike, vaid 35 liitrit mahutav bensiinipaak. Küll aga torkab silma pisikese linnasõiduki kohta suur kliirens, see on 17 sentimeetrit.

Varieeritav sisu
Auto jätab erksa mulje nii seest kui väljast. Rooli saab küll vaid üles-alla reguleerida, kuid sobiva sõiduasendi leidmine pole kuigi keeruline. Istmed jätavad tugeva mulje, käetuge nende vahel pole ja ka uste siseküljed paraku erilise pehmusega silma ei paista. Tagaiste on auto mõõtmeid arvestades üsna ruumikas ja eesistujad ei pea tagaistujate mahutamise huvides end väga palju ettepoole nihutama.
Võiks ju arvata, et kui mootor on taga, siis pakiruum on ees. Aga ei ole! Pakiruum asub hoopis mootori kohal ning veidi „viltu” asetatud mootor ise on selle põhja all. Selline lahendus võtab muidugi pakiruumi mahtu veidi vähemaks, kuid selles osas on siiski kõik korras – sõltuvalt tagaistme kaldenurgast mahutab see kas 188 või 219 liitrit.
Ruumikust parandab ka ees kaassõitja istme kokkumurdmise võimalus. Ja kui üks seljatugi on alla lastud ning teisel keegi istub, saab nende kahe vahele kerge vaheseina.
Twingos kohtab teisigi leidlikke lahendusi. Tagaistmete all asuvad mugavad panipaigad ja lisavarustuse kindalaeka saab soovi korral kaasa võtta – tänu kanderihmale muutub see kandekotiks! Lisavarustuse nimekirjast leiab ka kiirushoidiku koos kiirusepiirajaga, millega komplektis käib reajälgimissüsteem.
Osadel varustuspakettidel kuulub komplekti seade R&Go, mis tähendab armatuurlauas olevat mobiiltelefoni kinnitust ning mis lubab auto erinevaid funktsioone läbi telefoni juhtida. Nii Apple’i kui Android-seadmetega ühilduv R&Go haldab nii navigeerimist, pardaarvutit, muusika kuulamist kui muidugi ka telefonikõnesid.
Twingo baasvärv on valge ja pildi saab kirjumaks ohtrate teipimisvõimaluste abil. Lisaks veel kuus välisvärvi ning võimalusi auto sisemust varieerida.

Pöörab hästi
Tagant kostev kolmesilindrilise jõuallika podin tundub alul veider, kuid sellega harjub kiiresti. Sõites selgub kiiresti ka sellise lahenduse esimene hea omadus – kiiruse kasvades kostab mootorimüra autosse üha vähem! Järgmine pluss selgub manööverdamisel, sest see on sõna otseses mõttes lapsemäng. Rattad keeravad välja 45 kraadi ulatuses ning nii vajab Twingo tagasipöördeks vaid 8,65 m läbimõõduga ringi.
Elektrilise roolivõimendi tõttu on linnas rooli keeramine eriti kerge, kuid maanteekiirusteni jõudes muutub rool jäigemaks. Keskasendisse naasmiseks sooviks roolilt siiski enam aktiivsust.
Tavasõidul ei paista Twingo tagavedu kuskilt välja. Talveoludes ja ekstreemsetes tingimustes on kindlasti abi tänapäevastest elektroonilistest sõiduabilistest. EuroNCAPi turvatestis sai Twigo neli tärni.

Uus Twingo on lõbus putukas, millel ohtralt põnevaid detaile. Tagamootor tähendab lisaks teatud eksootikat, kuid elektroonika hoolitseb, et see ei tekitaks probleeme neile, kes sellise veoskeemiga vähem kokku puutunud. Aasta möödudes on oodata ka automaatkasti.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *