„Mullist“ maasturiks

Foto:Tõnu Ojala

Sarnaselt klass pisemale 3008-le muutis Peugeot ka selle suurema venna 5008 mahtuniversaalist maasturiks. Midagi pole teha, autoostjate eelistused on vahepeal oluliselt muutunud (praegu pretendeerib juba iga neljas Euroopas müüdav uus sõiduauto mingil määral maasturi tiitlile) ning seega on kunagine „mullivaimustus“ vahetunud maasturivaimustuse vastu.

Kui vahepeal kippusid kõik autotootjad pisemate maasturite klassi, siis viimasel ajal on suuremat tähelepanu pööratud segmendi ülemisele otsale. Suurte 7kohaliste (OK, reaalselt võttes siiski 5+2kohaliste) maasturite klassis on Euroopas viimasel ajal kuidagi tihedaks läinud, lisaks uuele Nissan X-Trailile on nüüdseks esitletud Škoda Kodiaqi, tulekul on Opel Grandland X, DS 7 Crossback ja 7kohaline versioon VW Tiguanist ning nüüd siis ka Peugeot 5008, mis erinevalt senisest klassikalisest mahtuniversaalist samuti maasturi tiitlile pretendeerib.
Maasturiks on 5008 (nagu tegelikult ka 3008) siiski paljuks nimetada, sest neljarattavedu ei pakuta kummalegi neist isegi lisaraha eest mitte. Küll aga on igati maasturi klassist 5008 koguni 236 mm kliirens, mis vajadusel tavaautoga võrreldes nii mõndagi ette võtta lubab (seda eelkõige siis, kui varustuses Advanced Grip Control, mis 5 veorežiimi vahel valida võimaldab).
Peugeot´ lähiajaloos on nelikveo probleemi korduvalt lahendatud hübriidversiooni abil, lisades tagasillale väikese elektrimootori. Sellise lahenduse kasutuselevõtu 5008-l prantslased siiski välistavad – täiendavate akude jaoks polevat ruumi ning sel juhul tuleks loobuda 7 koha võimalusest – siis aga tekiks küsimus, milleks 5008 kui 5kohaline ja samuti esiveoline 3008 juba eksisteerib. Nii et kes kindlasti teab, et tema (linna)maastur igal juhul (mingitki) nelikvedu omama peab, teeb oma valiku konkurentide seast. Samas jääb ka rivaalidel AWD-osakaal segmendis keskmiselt alla 10%, nii et suurt probleemi nelikveo puudumises tegelikult ei ole.
Oma väiksema venna, ligi 20 cm lühema Peugeot 3008-ga võrreldes on 5008 telgede vahet pikendatud 16,5 cm võrra, mis tähendab olulist lisaruumi nii reisijatele kui pakiruumile, kusjuures erinevalt 3008-st saab 5008 soovi korral ka kolmanda istmereaga. Kel tagaistmed pidevalt kasutuses ning sinna tihti ka pikemakasvulisi reisijaid paigutada tarvis, tasuks loobuda kiusatusest lisavarustuse lehelt ka panoraamkatus tellida, sest see kärbib nii II kui III istmereal sõitjate pearuumi tunduvalt.
Ehkki välimuselt maastur, on 5008 säilitanud oma mahtuniversaalilikud geenid ja istmete varieerimisvõimaluste osas on tegu oma klassi absoluutse tipuga. II rea istmed on kõik eraldi liigutatavad, III istmerea (hinnas väljendub see 800 lisaeuros) peidab vajadusel kiiresti pakiruumi põhja ja enamgi veel – tänu kavalatele kinnitustele ja väikesele massile saab need sealt paari liigutusega hõlpsasti eemaldada.
Sarnaselt 3008-le algab ka 5008 mootorivahemik 1,2liitrise kolmesilindrilise 130 hj bensiinimootoriga ning lõpeb 2liitrise 180 hj diisliga. Nende vahele jäävad 1,6liitrine 165 hj bensiinimootor ja sama töömahuga diisel (nii 100-, 120- kui 150 hj seades). Robotkasti enam pole, valikus on“päris” automaat- ja manuaalkäigukast. Ehkki 3008 ja 5008 pikkuste vahe on peaaegu 20 cm, on kahe auto massierinevus tagasihoidlik, jäädes sõltuvalt varustusest, mootorist jt nüanssidest 60-70 kg kanti. Nii ei ole ka kahe auto dünaamikas ja sõiduomadustes olulisi erinevusi, 100 km/h saavutamiseks kulub 5008 roolis 0,1-0,3 s enam ning väikesi erinevusi on ka maksimaalkiirustes (mis aga meie oludes niikuinii pigem statistilist väärtust omavad).
Ehkki nime järgi iseseisev mudel ja ka välimused erinevad, on uus 5008 seega sisuliselt 3008 nn XL-versioon. Ainsaks arvestatavaks vaheks jääbki ruumikus ja selles osas on tegu klassi ühe suunanäitajaga, kus kõiki istmeid kokku klappides koguni 2150 liitrisest pakiruumist rääkida saame.
Meie teedel-tänavatel juba sagedase 3008-ga võrreldes maksab samas varustuses 5008 täpselt 1000 eurot enam. Uustulnuka Eestisse saabumine jääb paraku veidi toppama – ehkki esialgu plaaniti 5008 müügiga alustada juba kevadel, tähendab 3008 ülihea start (veel suurema hooga on Peugeot´ ajaloos alustanud vaid omal ajal ka Eesti teedel imesid teinud 206!) 5008 tootmise algusele viivitust ja nii jõuab see auto meile alles suve lõpus.

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *