Selgub Eesti aasta auto 2015

Tõnu Ojala Foto:Tõnu Ojala

Eesti aasta auto konkurss jõuab väikese juubelini – 21. novembril selgub ETV otsesaates Ringvaade  15. Eesti aasta auto. Poolteist aastakümmet tagasi võttis kindla esikoha sel ajal kindlalt siinset autoturgu valitsenud Peugeot 206, tänavusest finalistide kuuikust on varasematest aastatest esikoht ette näidata MB-l, Renault’l ja Mazdal.

Tänavune autoaasta osutus üllatavalt uudistevaeseks. Kui tavaliselt oleme TMi, Autolehe ja WhatCari abiga suutnud kokku saada 50–60 uudismudelist koosneva eelnimekirja, siis seekord naljalt üle 30 auto tabelisse ei tulnud. Koguarv koguarvuks – finalistide esikuuiku kokku saamist see ei seganud ning tähestiku järgi rivistatuna jõudsid seekord žürii ette Citroën C4 Cactus, Mazda3, Mercedes-Benz C-klass, Nissan Pulsar, Porsche Macan ja Renault Twingo.

Kui eelmisel aastal üllatasid kahe finaalikohaga linnamaasturid, siis lõppev aasta selles segmendis eriti viljakas ei olnud. Citroën C4 Cactus kannatab maasturinimetust siiski vaid välimuse poolest, tegu on siiski pigem veidi kõrgema luukpäraga. Aga väga isemoodi luukpäraga – seetõttu ka kindel finaalikoht.

Premium-autosid kipub ikka igal aastal mõni sisse sattuma, enamasti ühekaupa. Mullu juhtus nii, et kuue hulgas polnud neist ühtegi, kuid et „looduses peab valitsema tasakaal”, siis jõudis neid seekordsesse finaali kaks. Uus C-klassi MB (aastal 2008 oli kuue seas ka C-klassi eelmine põlvkond) ei jää oma taseme poolest naljalt alla MB lipulaevale S-klassile, Macan tähistab aga Porsche sisenemist päris uude turusegmenti.

Renault Twingo on täna selgelt põnevaim uus väikeauto, nn tavaautosid esindavad seekordses finaalis üle pika aja taas väikekeskklassi naasnud Nissan oma Pulsariga ning Mazda3.

Vanad olijad
Tänavustest finalistidest on enim kordi – kuus – finaali pääsenud Citroën (viimati 3 aastat tagasi C4-ga). „Sitikast” enam on finaalikohti vaid kuuel autotootjal, kes kõik ka vähemalt korra esikoha saanud. Citroënil endal on aga jackpot ikka veel saamata.

Viiekordsed finalistid on Renault ja Mercedes-Benz (viimati vastavalt kaks aastat tagasi Clio ja A-klassiga). Mazdal on finaalikohti neli, sh on nende seas ka tänavuse finalisti Mazda3 eelmine põlvkond. Nissan jõudis pärast koguni 10 aasta pikkuseks veninud vaheaega finaali alles kolmandat korda, Porsche on selles seltskonnas lausa debütant.

Selle ajakirja ilmumise hetkeks on žürii finalistide kuuikuga juba Audrus Auto24ringil tutvust teinud, kes võtab tiitli üle mullu võitnud VW Golfilt, selgub 21. novembril ETV otsesaates „Ringvaade”. Pikemalt saab tänavusest konkursist ja Eesti aasta auto 15 aasta pikkusest ajaloost lugeda Tehnikamaailma detsembrinumbrist.

järgmistel valimistel ärge laske neid tehnikavõõraid persoone valima,kui siis viimane tase kus nad hinnata võivad on mopoauto.

Lisa kommentaar