Fordi geenidega Volkswagen

Tõnu Ojala
01.04.2024
Tõnu Ojala

Ehkki omavahel konkurendid, teevad Volkswagen ja Ford tihedat koostööd tarbesõidukite vallas. Näiteks on lähisugulased nii uus Volkswagen Caddy ja Ford Tourneo Connect kui Ford Transit Custom ja Volkswagen Transporter – aga ka Volkswagen Amarok ja Ford Ranger.

Pikapimaailm on viimastel aastatel kokku tõmbunud ning üksteise järel on turult lahkunud mitmed veel mõned aastad tagasi seal ilma teinud automargid. Paljudes maades – sh ka Eestis – domineerib Toyota Hilux, jättes teistele sisuliselt vaid riismed. Pärast Amaroki tootmise lõpetamist mõned aastad tagasi tundus, et ka Volkswagen tuleb pikapite osas maha kanda, ent tänu koostööle Fordiga on Amarok nüüd tagasi – mis siis, et kõige põhimõttelisemad Volkswageni fännid seda „päris“ Amarokiks pidada ei taha.

Kui kaubikupoolel on projekti vedamine olnud Volkswageni käes, siis pikapiprojekt on selgelt Fordi poole kaldu ja seda reedab nii asjaolu, et mõlemat autot pannakse kokku Lõuna-Aafrikas asuvas Fordi tehases kui ka pilgust Amaroki kabiini, mis vaatamata Volkswageni roolile ja mõnedele teistele „volkkkaritelt“ tuttavatele elementidele on selgelt Fordi nägu.

Sama jätkub ka auto sisemusse süüvides. Juba automaatkasti käikude arv – 10 – reedab, et see on Fordilt ja ehkki mootorivalem 3,0 V6 oli ka vana Amaroki valikus, müriseb meie testiauto kapoti all sisuliselt sama Ford/PSA diiselmootor, mida varem kohatud peale Fordide ka Jaguaridel ja Land Roveritel. Seda teades on isegi veidi ootamatu, et see kombinatsioon omavahel alati kõige sujuvamalt ei toimi ning auto kiirendades liiga tihti õigeid käike otsima jääb.

Ehkki uue Amaroki mootorivalikus on ka 2-liitrine neljasilindriline diisel, on Eesti hinnakirjas vähemalt hetkeseisuga vaid erinevate varustuspakettidega V6-diiselversioonid ning vaid üks kabiini variant. Seles osas on VW ja Fordi vahel jõujooned paigas – Fordi kui selle projekti dominandi versioonide valik on tunduvalt pikem.

Kuigi võimete poolest sobiks Amarok igati ka tööautoks, panustab Volkswagen selgelt Amarokile kui elustiiliautole. Muidugi ei ole ta mugavuse osas võrreldav nt Touaregiga (vt TM 3/24), ent ei jää selles osas ka teab mis kaugele. Ja kui arvestada, et 230 mm kliirensiga auto võib ette võtta kuni 80 cm sügavuse veetakistuse ning sappa kuni 3,5 t kaaluva haagise, saab selgeks, et tegu on ühe äärmiselt tõsise tegijaga. Sellele võimekusele annavad muidugi omalt poolt lisa ka erinevad 4Motion-nelikveorežiimid ja konkreetse PanAmericana versiooni põhivarustuses olnud tagumine diferentsiaalilukk.

Odavaimas lahenduses saab suure, enam kui 5,3 m pikkuse ja enam kui 3,3-tonnise täismassiga Amaroki omanikuks pisut enam kui 52 000 euroga. Meie proovisõiduautoks olnud Pan Americana hind algab kübeke alla 60 000 euro ja sellest ülalpool on veel tuhatkond eurot kallim Aventura.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid