Astra ka elektriga

Tõnu Ojala
02.10.2023

Ehkki esimeste uute Astrate saabumisest on möödas juba 1,5 aastat, pole Astra mudelirivi veel ikka kokku saanud. Tootmisprobleemide all kannatavad suuremal või vähemal määral kõik autotootjad, Opeli puhul ei teinud asja kindlasti lihtsamaks ka maaletooja vahetus.

Nii ongi Eestisse siiani jõudnud vaid luukpära-Astra, kauaoodatud universaal võiks praeguse seisuga müüki jõuda vast millalgi aasta lõpus. Palju parem pole seis ka elektri-Astratega – edasimüüjad saavad esimesed autod vast sel aastal kätte, kuid teedele-tänavatele jõuavad nad eeldatatavasti siiski alles järgmise aastanumbri sees.

Üks põnev versioon saab kindlasti olema elektri-Astra universaalversioon – mingil veidral põhjusel pole autotootjad elektriajamit selle keretüübiga eriti kombineerima kippunud ja nii ongi Euroopa tootjatest sellised autod tootelistis vaid Opelil ja Peugeot´l – vastavalt siis sõsarmudelite Opel Astra ST ja Peugeot 308 SW näol. Tõsi, Eestis pole neist veel kumbagi, küll aga on mõlemale tellimine avatud.

Stellantise kontsernile omaselt on ka elektri-Astra eristamine oma sisepõlemismootoriga sõsaratest praktiliselt võimatu. Hoolikal vaatlemisel leiab vaid tagaluugilt e-tähe ning loomulikult on tankimisluugi all mitte bensiinipaagi ava vaid laadimispesa. Sisemuses on väikeseid erinevusi näidikuplokis.

115 kW elektrimootor asub esisillal, aku mahuks teatab Opel 54 kW ning kiirlaadimine on võimalik kuni 100 kW-ga.

Elektriautode üldiseks hädaks on nende suur mass, ent siin on õnnestunud selles osas piiri pidada ning elektri-Astra vähem kui 1,7 tonnine tühimass on sisuliselt sama, mis nt Astra pistikhübriidversioonil. See on ka üks põhjus, miks keskmine energiakulu näit WLTP-standardi kohaselt vaid 14,8 kWh/100 km on. Ühe akutäiega peaks Astra Electric suutma läbida kuni 418 km.

Sõiduomadustelt ei erine e-Astra oma sisepõlemismootoriga sõsarast kuigi palju. Ka dünaamika on bensiinimudeliga autoga võrreldav, 100 km/h on spidomeetril veidi enam kui 9 sekundiga. Elektrimootori koheselt rakenduv pöördemoment muudab mineku muidugi hoopis sujuvamaks ja ühtlasemaks.

Esmalt peaks Eestis müüki jõudma rikkaliku varustusega Business Launch Editon, mille hind algab 48 390 eurost. Kes aga veendunud sisepõlemismootori usku, siis teadmiseks, et teile on jäänud veel 3 aastat armuaega – 2028. aastaks peaks kõik uued Opelid olema juba elektrilised.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid