Ahoi, nutilaev!

Foto:RR

Varsti sõidavad meredel laevad ilma meeskondadeta. Isesõitvad laevad kasutavad selliseid teadustehnilisi lahendeid, millistest praegu on näiteid tuua lennunduse vallast. Nii arvatakse kaupade transportimise kulud vähenevat rohkem kui viiendiku võrra.

Arendustöö kulgeb etapiviisiliselt: esimeses osas ehitatakse laevu, mida juhitakse maal olevatest juhtimiskeskustest. Seejärel lisatakse laevadele iseseisvalt toimetulemise nutikust niivõrd, kui palju vähendatakse eemalt juhtimist. Eesmärgiks on luua alused, mille juhtimisse sekkutakse maismaalt olevatest juhtimiskeskustest vaid eriolukordades. Ala asjatundjad usuvad, et esimesed kaugjuhitavad laevad tulevad meredele juba järgneval aastakümnel.
Seadusloome ja tehnoloogia arvatakse arenevat nii, et kaugjuhitavad laevad alustavad liiklemist rannikuvetes aastal 2025 ja avameredel 2030. Aastal 2035 oleks järg autonoomselt kulgevate avamerealuste käes.

Kas sellistel julgetel ennustustel on ka alust? Loe maikuist Tehnikamaailma!

Lisa kommentaar

Turvaküsimus: *